• Anonym

Ont mellan skulderbladen, farligt?

Imorse när jag vakna har jag så SJUKT ont mellan skulderbladen.
    Gör pissont när jag försöker andas djupt eller ska vrida mig åt nåt håll..
    Har inga andra symptom förutom de...
    Men de e sjukt obehagligt!
    Va kan de va?    

• Svar på tråden Ont mellan skulderbladen, farligt?
  • Blå droppe
    Cloudberry skrev 2011-10-19 08:40:45 följande:
    Låter som en vanlig sträckning och en släng av hypokondri.
    vedebörande har ju ont? varför skriver du så? lite under bältet...
  • Cloudberry
    Josefins mamma skrev 2011-10-19 08:48:58 följande:
    vedebörande har ju ont? varför skriver du så? lite under bältet...
    När man får en sträckning i ryggen så gör det jäkligt ont i nästan alla lägen.

Eftersom hon inte känner något när hon ligger på sidan så är det osannolikt att det skulle vara något värre. 
  • La Lola
    Cloudberry skrev 2011-10-19 09:05:59 följande:
    När man får en sträckning i ryggen så gör det jäkligt ont i nästan alla lägen.

Eftersom hon inte känner något när hon ligger på sidan så är det osannolikt att det skulle vara något värre. 
    Jag tror också att det bara är nån form av "träningsvärk"/sträckning.....
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Anonym

Ja jag vet inte... Har då iaf aldrig fått så förut och jag HAR inte gjort något ovanligt igår...
    Mådde hur bra som helst när jag gick och la mig...
    Och vakna helt plötsligt med den smärtan...
    Får hoppas att de e som nga av er skriver att de e en sträckning "bara"   

• La Lola
    Anonym skrev 2011-10-19 09:33:37 följande:
    Ja jag vet inte... Har då iaf aldrig fått så förut och jag HAR inte gjort något ovanligt igår...
    Mådde hur bra som helst när jag gick och la mig...
    Och vakna helt plötsligt med den smärtan...
    Får hoppas att de e som nga av er skriver att de e en sträckning "bara"   
    Jag har haft ont precis så där o då har jag tex kört extra mycket barnvagn eller bara hängt upp gardiner eller nåt annat enkelt....
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Anonym

Jag va till doktorn som för övrigt verkade väldigt oseriös.
    Börja babbla om lungkollapser och att jag kanske hade fått en spricka i revbenen? Under sömnen? Öööhhh....

Stor förtroende för honom verkligen.... NOT!

Hur som helst e jag hemma igen och de känns värre i ryggen... När jag ligger ner och ska resa mig upp, skriker jag av smärta just vid resningen....
    Åt hemgjord spagetti carbonara till lunch, kanske 1,5 slev, inte mkt, fick akut ont i magen, illamående och på toa... Nr2 va BARA vatten och dessutom grå/svart.....

De känns liksom inte normalt....      

• Anonym

Och de där pulserandet i ryggen??? Va f*n handlar de om? De e liksom pulserande smärta... Den pulserar som mitt eget hjärta gör fast i ryggen, själva smärtan alltså... Ja krångligt... Oskyldig

• ShristiM

Men TS, varför är du hemma fortfarande? Du borde åka till Akuten NU! Det kan vara precis vad som helst. ÅK IN NU!!!

• Bonsaiii

Mörk avföring kan vara tecken på blod i avföringen. Ser inget samband med det och ont i ryggen, eftersom du har ont högt upp i ryggen.
    Åk in akut, du verkar inte nöjd med utlåtandet från den läkaren du träffade så ett till utlåtande är inte fel.
    Lycka till!

Svar på tråden Ont mellan skulderbladen, farligt?