• K C J

Plastband till overall (under hälen band)

På de flesta overaller finns ju svarta resårband längst ner på overallen som ska sitta under skon. Dessa slits ju väldigt mycket och blir så blöta och "slemmiga" av snön. På en overall jag haft förut samt på ett par överdragsbyxor fanns i stället ett plastband. Väldigt praktiskt!

Någon som  vet om man kan köpa extra av dessa o i så fall vart?

• Svar på tråden Plastband till overall (under hälen band)
  • sarsparis

det hade vi också på overallen från isbjörn of sweden, har ingen aning om om de går att köpa, gå in till en affär som säljer isbjörn kanske och fråga om det går att köpa. Annars får man gratis resårband  från PoP om det är till deras ytterkläder.

• K C J
    sarsparis skrev 2011-10-19 12:33:37 följande:
    det hade vi också på overallen från isbjörn of sweden, har ingen aning om om de går att köpa, gå in till en affär som säljer isbjörn kanske och fråga om det går att köpa. Annars får man gratis resårband  från PoP om det är till deras ytterkläder.
    Ja, hos PoP har jag hämtat flera gånger. Men jag måste få tag på den där i plast. Tycker den var toppen!
    Ska höra med webbshopen där jag köpte årets overaller om de vet:)
  • Alvine

Kolla med Reima också, vi har band av gummi på dom overallerna

• cosinus

Jag har köpt nya band hos en affär som säljer reima. Tror jag betalde 25 kr för ett par.

HH har också gummistroppar så även återförsäljare till dessa kan kanske ha.

• K C J
    verkar skrev 2011-10-22 21:21:47 följande:
    molo har också på sina
    har lyckats beställa från en webbshop:)
  • Kajsa79

Jag är oxå på jakt efter sådana, från vilken webshop har du beställt?

• K C J
    Kajsa79 skrev 2011-10-24 12:23:49 följande:
    Jag är oxå på jakt efter sådana, från vilken webshop har du beställt?
    Köpte från samma som inlägget ovan! Det gick smidigt och snabbt! Dessutom billigt:)
Svar på tråden Plastband till overall (under hälen band)