• Sunshine2010

Någon som har erfaenhet av Basiron, acnemedlet på apoteket?

Hej,

jag lider av acne, har testat det mesta to m Roacutan som är det kraftigaste som finns inom just acnebehandling.
    Acnen är av typen som blossar och sedan går tillbaka, med fula ärr som resultat.
    Nu vill jag testa Basiron men vill gärna veta om det är någon som vet om den fungerar.

Någon med erfarenhet av detta medel?

• Svar på tråden Någon som har erfaenhet av Basiron, acnemedlet på apoteket?
  • 071001

Jag använde Basiron på 90-talet för finnarna på min rygg (urk). Vill minnas att det hjälpte, men också att det fläckade mina lakan. Starka grejer.

• Mannagrynsgröt

Jag har också använt det för några år sedan, visst hjälpte det lite, men är ju knappast det effektivaste mot acne, är dessutom receptfritt. Precis som Siris mamma skriver så blev ju lakan missfärgade (även kläder och handdukar här hemma). Vilken typ av acne är det? Inflammerad? Jag tycker du ska ta kontakt med den hudläkare eller som skrev ut roaccutan till dig, om det nu inte hjälpte (som brukar vara sista utvägen) så borde de kunna hjälpa dig med annan behandling. Har du provat alla de olika sorters antibiotika man brukar ge mot acne? Av det lilla som står i trådstarten får jag uppfattningen att acnen är inflammerad och då behöver du hjälp inifrån (antibiotika eller annat) och komplettera med något du smörjer på utifrån på huden. Kräv att få hjälp från sjukvården, det skadar absolut inte att prova basiron under tiden du väntar på tid hos sjukvården.

Hoppas det snart blir bättre!

• Sunshine2010

Tack för era svar tjejer!
    Testat Basiron i två dagar, tycker det har lagt sig liteeee.

Dizzygirl: jag har testat allllllt som finns, antiflammatoriska piller i 6 månader, sedan roacuttan itvå omgångar. Det blir jättefint ett tag men sedan är dem där, fulingarna, röda blossande och hemska så detta är mer för att det inte ska blossa såmycket. Får vänja mig vid tanken att dras med akne resten av livet. ...Fast jag är 33 år gammal.

Det enda som lyckats hittills är när jag åt LCHF diet, massor med fett,inga kolhydrater och inte en finne. Slät och vacker hy. Men LCHF är så extrem för mig, längtar ju efter kolhydrater.
    Men det fungerade faktiskt.

• fobian

Min hud blev rätt torr efter jag använt basiron. Och som dom andra också skrev, lakan och örngott m.m blev missfärgat.

• Mimmi O

Jag har också använt det på ryggen! Jag har hört att det ska vara effektivt, men det var inget jag märkte av. Dessutom blev ALLA mina tröjor sönderblekta! :/

• Sunshine2010
    Mimmi O skrev 2011-10-20 14:46:25 följande:
    Jag har också använt det på ryggen! Jag har hört att det ska vara effektivt, men det var inget jag märkte av. Dessutom blev ALLA mina tröjor sönderblekta! :/
    Tråkigt!
    Jag har ännu inte märkt av blekta örngott eller handdukar men däremot lite bättre hy. Det har iallafalllagt sig lite
  • Kattdamen

Testa Acnicyl istället. Finns på apoteket.

Svar på tråden Någon som har erfaenhet av Basiron, acnemedlet på apoteket?