• Paul o Alice

Ditt barn föds kl. 23:58 på nyårsafton..

Om du födde ett barn kl. 23:58 på nyårsafton...
    Skulle du skriva barnet på 31 December eller 1 Januari?

Motivera!

Paul och Alice (2010-12-31)
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ditt barn föds kl. 23:58 på nyårsafton..
  • Kinya

1 januari om jag fick välja. Jag hade nog bett BM att skriva 00.01 eller nåt liknande istället för 23.58. Då slipper barnet vara yngst i klassen och riskera att ligga efter i skolan pga nåt h*n inte kan hjälpa.

• godistroll
    Frökenolson skrev 2011-10-19 11:29:56 följande:
    kan man välja?
    Det undrar jag med??
    28 mars kom vår skatt till oss! Vår älskade Molly.
  • Paul o Alice

Ja, När man föder precis innan tolvsnåret brukar dom oftast fråga om man vill att dom ska skriva på 1 jan eller 31 dec. På vissa BB frågar dom inte men jag slår vad om att dom skriver 1 januari om föräldrarna ber om det.

• godistroll

Okey då skulle jag nog vilja skjuta på födelsetiden någon minut! Så det blir 1 januari.

28 mars kom vår skatt till oss! Vår älskade Molly.
  • MammaMia88

Njae, hade nog valt den 31 december iallafall. Då blir ju barnet "året äldre" om man säger så....

• Kinya
    MammaMia88 skrev 2011-10-19 11:38:30 följande:
    Njae, hade nog valt den 31 december iallafall. Då blir ju barnet "året äldre" om man säger så....
    Nja, barnet blir väl snarare året yngre än sina klasskamrater. Barnet får börja i skolan ett år tidigare osv. Jag vill gärna att mitt barn ska vara barn så länge som möjligt. Jag har ingen önskan om att hon ska börja skolan tidigare än alla andra.
  • lövet2

31 december. Det skulle kännas moraliskt fel att låta barnet växa upp i en lögn.

• Paul o Alice
    lövet2 skrev 2011-10-19 11:42:25 följande:
    31 december. Det skulle kännas moraliskt fel att låta barnet växa upp i en lögn.
    Självklart kan man ju berätta för barnet att man ändrade för att det "bara" skiljde 3 minuter osv. :)

Svar på tråden Ditt barn föds kl. 23:58 på nyårsafton..