Hej
Jag har bott i uddevalla i snart 7 år, flyttade ca 45 mil för att hamna här.
Jag har alltid trivts bra här och tycker ex. att vården är bra för det mesta.
Har inga barn så jag kan inte säga hur det är i den synpunkten, men de har byggt en ny lekplats borta vid badhuset.
Ang områden som är bra eller dåligt, så ska du hålla dig ifrån Dalaberg - hovhult, vindfället och resten där "uppe".
Tureborg är sisådär, bor en del ungdomar där så vad jag förstått så kan det vara rätt stökigt, dessutom är det mest höghus där.
Skogslyckan är helt okej att bo på, det finns ett litet torg med affär, frisör osv.
Kurveröd är mysigt, det är lite mer radhusliknande.
Samma sak med Myntet, men det ligger uppe vid dalaberg och dalaberg skulle jag aldrig bosätta mig.
Söder med bohusgården och sommargården är väldigt fint.
Järvstigen har varit ett trevligt område, har själv bott där 3 år, men det har gått från bra till sunk och det är en del poliser där och kikar. Finns missbrukare osv. Som sagt det har varit ett fint område men inte längre.
Jarlsgatan ska du hålla dig så långt ifrån du kan, det är allmänt känt att det bor mest missbrukar och alkisar där alt. festande ungdomar för att det är billigt.
Hedegärde/Elseberg är ett trevligt område.
OBS detta är min åsikter.
jJag är fullt medveten om att det finns människor som trivs både på dalaberg, tureborg , järvstigen och jarlsgatan. Men detta är vad jag upplever, så ni som bor där behöver inte bli sura.
Uddevallahem är kända för att vara otrevliga och dyra, i hem&hyra tidningen så ligger de alltid i botten av listorna ex. sällan renoverar osv. Klagar på flyttstäd för småsaker osv.
Men de är också det största bolaget och hyr man så hamnar man oftast i deras hus.
Jag har goda erfarenheter av STENAB som har hus lite här och var. De är trevliga och jag har alltid fått hjälp. Har bott hos uddevallahem också.
Nu blev detta rätt långt, men det är som sagt hur jag upplever det och förhoppningsvis får du fler svar och flera sidor av myntet.
Välkommen hit :)