• Minkärlek09

kan förskolan vägra mig att få arbeta???

förskolan öppnar 06:15 och stänger 18:15 , en dag i veckan behöver jag barnomsorg 12:00-18:30 kan förskolan vägra mig den sista kvarten? de kan för mig innebära att jag förlorar mitt jobb.

Kan dom vägra mig den kvarten? jag är ensamstående har inte möjligheter som 2 föräldrar. jag har ingen förälder, pappan vägrar hjälpa och vännerna har egna barn och jobb.

deras skyldighet enligt dom är ha öppet tolv timmar men va fan ska barn som behöver kommer 06:15 göra så min son inte får sin tid han behöver?

kan jag anmäla detta? var vänder jag mig? vänt mig till rektorn som är skit!

mvh

• Svar på tråden kan förskolan vägra mig att få arbeta???
  • EnaLena

kolla med kommunen! de har koll på vilka förskolor som ska förlänga öppettider vid behov.

• Barbabok

Så surt kan det säkert vara, men då måste de erbjuda någon annan fsk där ditt behov kan nås. Vet inte inom vilken tidsram de måste ge en annan plats.

• Minkärlek09
    EnaLena skrev 2011-10-19 20:28:31 följande:
    kolla med kommunen! de har koll på vilka förskolor som ska förlänga öppettider vid behov.
    hur menar du med kommun, typ bara söka till den kommen jag bor i?
  • Tuffen

Löjligt av förskolan att inte ha öppet 15 min extra. 

• PVeraB

De måste lägga tiderna så det är flest personal när det är flest barn. De r inte (tyvärr) inte lag på att kommunerna ska ge barnomsorg dygnet runt. De finns inte sån omsorg i alla kommuner.
    Däremot förstår jag det känns taskigt om du inte har möjlighet tacka ja till jobbet.

• Tuffen

Då får de väl ha öppet 6.30 till 18.30. 

• MajaVira
    Tuffen skrev 2011-10-19 20:38:35 följande:
    Och hur gör då de föräldrar som måste lämna 6.15?
  • PVeraB
    Tuffen skrev 2011-10-19 20:38:35 följande:
    Det finns nog en anledning till att de öppnar 6.15 eller vad tror du? Då är det nån annan som blir sen till sitt jobb. Det är ett snablars pusslande med scheman.
    Allra bäst vore förstås att alla fick den omsorg de behövde och att de som arbetade fick den lön de förtjänade.
  • jådåsåatt

Jag måste lämna 6.15 vissa mornar och förskolan öppnar 7, vi har löst det så att jag lämnar på en närliggande förskola där dottern gått innan och att personalen på den ordinarie förskolan hämtar henne vid 7.
    Enligt kommunen där jag bor så ska man erbjudas barnomsorgsplats de tider man arbetar, men det kan lösas på olika sätt.
    Vad säger personalen på förskolan?

Svar på tråden kan förskolan vägra mig att få arbeta???