scars1212 skrev 2013-12-30 22:01:41 följande:
Du förstår inte. Taylor låg med män som var singla. Rick var singel, Ridge var singel, Eric var singel? Men du kan inte säga samma sak om Brooke. Hon låg med Deacon som var gift med Bridget och förstörde mellan Eric och Stephanie, senare förstörde hon mellan Oliver och Hope och nu är det hennes syster man. Och denna konstiga och vidriga kvinna hittar på ursäkter, hon säger att Katie sa att dem skulle vara tillsammans, om Katie bad Brooke hoppa från en bro, hade hon gjort det då? Nä precis! Hur många gånger har Brooke blivit kär och gift sig? Jag försöker räkna ut det men jag behöver hjälp eftersom jag inte har några fingrar och tår kvar. På tiden att Brooke blev avslöjad? Nu vet hela familjen vilken vidrig person hon är, Taylor var bara tidig. Och så slog Brooke till Katie eftersom hon sa sanningen, denna kvinnan slår folk när hon hör sanningen om sig själv eftersom hon vet att det är sant och hon skäms, hade jag varit Katie så hade jag kastat Brooke från fönstret. När man har en syster som Brooke, vem behöver fiender då?
Skillnaden är att Brooke redan från början har varit utsatt för lömska intriger och manipulerad in i dåliga val. Hennes relation med ridge har vari totalt motarbetad av starka krafter, främst av Stephanie. Om allt detta inte hade skett, så hade det varit hon och ridge från början. Men istället kom Taylor in på en räkmacka och Stephanie lyckades med massa intriger manipulera in henne i ridges liv. Om de bara fått vara ifred med sin kärlek hade inget hänt. Brooke må bara naiv och lite korkad men aldrig utstuderat ond, som häxan Taylor som läser sekretessjournaler och som använder sin yrkesutbildning för att manipulera omgivningen.