Hur mycket krävs för att du ska känna dig alkoholpåverkad?
Själv behövs inte mer än ett glas vin för att jag ska bli vimsig i knäna/lullig.
Själv behövs inte mer än ett glas vin för att jag ska bli vimsig i knäna/lullig.
Jag känner av alkoholen väldigt snabbt, men det betyder inte att jag blir full snabbt. Hoppet från spiknykter till lite smålullig är ganska kort, men hoppet från lullig till full är betydligt längre :)
Ett glas vin och jag känner av det.
Två glas och jag är fnittrig.
Tre glas är jag påverkad.
Fyra glas direkt full
½ glas vin gör mig påverkad. Är det kolsyra i (som i champagne), så behövs bara några klunkar.
Känner av ett glas och sen händer inte så mycket mer förrän efter kanske fem glas. Då blir jag stupfull bara pang bom och det är inte skönt. Så jag nöjer mig med två glas. Lagom är bäst?
Efter dottern krävs det inte ens ett glas vin innan jag är påverkad.
Känner av det snabbt, redan innan första glaset är slut. Därmed inte sagt att jag känner mig direkt onykter. Men jag känner att jag druckit nånting med alkohol i Mina knän blir varma, haha
Hade inte druckit nånting på över två år sist jag drack, och då fick jag i mig massor. Så jag antar att min alkoholtolerans är bra mycket högre än jag trott. Däremot blir jag riktigt yr och ser ut och känner mig som ett fyllo när jag röker, så jag undviker att feströka
Jag har aldrig testat att dricka flera glas vin pa kort tid sa jag vet inte exakt, men jag gissade pa 3. Av ett glas kanner jag absolut ingenting.
Hur stora glas snackar vi om undrar jag....
Jag känner mig berusad på två glas ungefär. Märker det speciellt om jag cyklar efter att ha druckit två glas.