Inlägg från: walkietalkie |Visa alla inlägg
  • walkietalkie

Vill göra abort om det är en pojke

Jag har tre barn, en flicka o två pojkar. Min älsda pojke lider av ett allvarligt hjärtfel, och min minsta pojke är ett prematur barn. Han föddes för tidigt och båda mina pojkar fick tillbringa sina första månader på sjukhus. Min flicka var helt frisk när hon föddes.

Jag har en vän som har ungefär samma tankar som dig. Att hon vill ha en flicka, fastän hon nu har tre pojkar. Det gick tom så långt att hon började avsky sin mage, och prata illa om sitt blivande barn och hon funderade tom på abort.
    Detta gjorde mig jätte arg och jag skällde ut henne efter noter. Mina första tankar när jag blev gravid ( alla tre gångerna ) var att barnet skulle vara friskt, först o främst. Sen visst fanns tankarna att det skulle vara roligt med ett visst kön, men det är inget man bestämmer själv.

Jag blir så arg när personer som väntar barn bara bryr sig om könet.... Tänk på alla dem som inte kan få barn, som gärna hade kanske velat adoptera din pojke ( om det är det du får nu ) OM jag vetat då det jag vet nu, hade jag nog aldrig skaffat barn. Om jag hade fått facit i handen att mina pojkar skulle vara så sjuka som dem var vid födseln hade jag kanske funderat en och två gånger innan jag skaffade barn.Men nu är dem här, dem lever, dem är friska ( så gått det går )

får ofta höra att jag borde skaffa en flicka till, då min flicka jag har nu nog behöver en syster att leka med, annars kommer hon bli en pojkflicka. Men låt det bli så då... Hon är den hon är, och jag kan lova att det snarare är mina pojkar som riskerar att bli flickpojkar av alla dockor, rosa och tjejsaker det finns här hemma :)

Jag hade inte tyckt om mitt barn mindre om jag ist för ett hjärtsjukt gossebarn, fått ett friskt tösabarn...

Hur hade du känt om du skulle bli särbehandlad pga ditt eget kön? Något du faktiskt inte kan rå för...

Svar på tråden Vill göra abort om det är en pojke