• Fluffskalle

Vill göra abort om det är en pojke

Tycker inte att man borde skaffa barn alls med sådana krav på sin avkomma, men vi har ju fri abort i Sverige så kör på. ...

• Fluffskalle
    Anonym (hmm) skrev 2011-10-20 11:19:43 följande:
    Det är inte det att jag drömmer om en flicka- jag vill inte ha en pojke. Rättare sagt, jag vill inte sätta en man till världen. Jag har blivit utnyttjad, misshandlad, våldtagen och trakasserad av pojkar/män inklusive min bror och min pappa. Därför har jag mycket låga tankar om män/pojkar.
    Jag kan faktiskt sätta mig in i detta, men jag hoppas verkligen att du en dag kan inse att det är skillnad på individ och grupp. Hela manligheten ska inte beläggas med skuld för att en del är våldtäktsmän, anser jag iaf. När jag drabbats av våldtäkt, misshandel mm så har det även varit män som ställt upp för mig efteråt. Män är olika. De är inte alla samma skrot och korn.

Jag tror också att om du inte tänkt såhär innan du blev gravid att du faktiskt kan försöka komma tillrätta med dina tankar och rädslor.
  • Fluffskalle
    saft skrev 2011-10-20 15:28:10 följande:
    De flesta kvinnor tycker nog som dig TS.
    Nej, det gör vi inte. Fy så hemskt att skriva så. Skulle aldrig byta ut mitt barn mot något.
Svar på tråden Vill göra abort om det är en pojke