Inlägg från: Anonym (för abort) |Visa alla inlägg
  • Anonym (för abort)

Vill göra abort om det är en pojke

Jag är för fri abort! Så alla kvinnor gör för min del abort av vilka skäl de vill.

Ändå blir jag lite ledsen av att läsa vad TS skriver. Kanske pga våra problem att få ett friskt barn. Jag skiter fullständigt i om det blir en flicka eller pojke, när på året barnet kommer, om det blir blåögt eller brunögt, vänster eller högerhänt, blont eller brunhårigt bara vi får ett barn.

Det känns som ett sånt lyxproblem att bry sig om könet på barnet. Jag tror faktiskt TS att ni har andra viktigare problem att lösa i er relation inför det kommande barnet med tanke på att ni hållt på att skilja er.

Lita på att du kommer att älska barnet när det kommer, oavsett kön!

Lycka till!

• Anonym (för abort)

Men hur kan det vara så många som önskar sig flickor specifikt? Jag fattar inte? Jag minns när jag var 6 år och min mormor (född i början av 1900-talet) som sa till min mamma att hon haft otur som bara fått flickor. Min mamma skällde ut sin mamma. Jag var mest förvånad, för jag fattade inte vad mormor menade. På vilket sätt hade mamma haft otur??? Att trenden nu har vänt är ju lika illa. Det verkar vara många som har felaktig uppfattning om hur pojkar är. Jag har en fantastisk systerson och känner inte igen det ni beskriver.

Som sagt, jag fattar fortfarande inte... 

Svar på tråden Vill göra abort om det är en pojke