• Bumblebina

Vill göra abort om det är en pojke

Jag har tre pojkar och två flickor (P,P,F,F,P). När jag väntat de tre senaste har jag varit snudd på panikslagen inför att få en pojke. Var livrädd för att jag inte skulle kunna älska detta barn bara därför. Till saken hör att jag hade svårt att ta till mig pojke nummer två och har verkligen fått kämpa för detta. Denna rädsla gjorde att jag inte kunde glädja mig riktigt över (under?) graviditeterna. Men när barn nummer fem faktiskt visade sig vara en pojke, spelade det liksom inte längre någon roll. Jag älskade det här barnet mer än mitt eget liv ändå! Det räckte att få se denna underbara lilla pojke, så flödade mitt hjärta över! Jag är SÅ GLAD idag över att detta barn VAR just en pojke, då det överbevisade mig om att det faktiskt inte spelade någon roll!

Mitt råd till dig är att be att få någon att prata med och bearbeta detta innan förlossningen! Det kanske kan göra att du slipper den oro jag led av de senaste tre graviditeterna. MVC/bm kan säkert hjälpa dig med detta. Jag lovar dig; du kommer ständigt gå med en gnagande oro över vem denna lilla varelse var och om du gjorde rätt beslut och om du kanske (mest troligt) faktiskt hade kunnat ta till dig honom, om du bestämmer dig för att abortera en pojke. Många kramar!

Svar på tråden Vill göra abort om det är en pojke