Inlägg från: Tuggummitatuering |Visa alla inlägg
  • Tuggummitatuering

Vill göra abort om det är en pojke

Hej TS,
    jag har bara läst dina inlägg så jag kanske upprepar det andra kan ha sagt.

Jag förstår att du är rädd för att fostra en pojke pga din bakgrund med negativa upplevelser av män. Samtidigt så är det ju du som förälder som har möjlighet att erbjuda en bredare variation i din eventuella sons könsuttryck. Du kan ju påverka och rikta fokus bort från macho, tuffa, känslokalla grabben och fostra en empatisk, mjuk och härlig individ!

Tänk också på att kön, könsidentitet och könsuttryck är saker som inte är konstanta och som varierar i livet och över tid. Du kan få en dotter som identifierar sig som man eller tvärtom, eller ett barn som inte känner sig bekväm i någon av könsstereotyperna och hittar sitt eget uttryck. En tjej som har traditionellt manliga intressen och uttryck eller en biologisk pojke som vill byta kön. Jag tror att du är rädd för att få en son för att du föreställer dig den våldsamma, aggressiva stereotypen av män. Men könsrollen sitter inte i könsorganet TS - och inte ens könsorganet är en konstant faktor att räkna med genom hela livet.

Med dina negativa upplevelser kommer du säkerligen vara extra uppmärksam på eventuella våldstendenser och vara bra på att visa en annan väg för ditt kommande barn. Lycka till.

Svar på tråden Vill göra abort om det är en pojke