Inlägg från: Anonym (Stackare?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Stackare?)

Vill göra abort om det är en pojke

Jag trodde först att den här diskussionen låg i "Sandlådan" för jag trodde inte att det fanns människor som tänkte så på riktigt.

Du hade behövt vara ofrivilligt barnlös som jag i 4 år och genomgått fler IVF:er. Usch så trött och ledsen man blir av att läsa sånt här. Så pinsamt och ett riktigt hån mot oss som är ofrivilligt barnlösa.
    Tänk vad tacksam man får vara ändå att man aldrig någonsin kommer att ta sina barn för givet, oavsett kön.

• Anonym (Stackare?)
    straw2008 skrev 2011-10-21 09:27:18 följande:
    Jag tycker oxå det är otroligt tragiskt att TS känner som hon gör. Men jag tror inte hon o faktiskt någon annan direkt bryr sig om barnlösa vid en eventuell abort (vilken anledning man än har till aborten). På vilket sätt hjälper det att vi som kan få barn föder fler, alltså på vilket sätt hjälper det de barnlösa?
    Nej, precis, det är väl just det som är problemet, bry sig. Att man gör abort för att man är för ung för att bli förälder eller t.ex  efter att ha blivit våldtagen är en helt annan sak. TS vill göra abort om det är "fel" kön på bebisen. Hon vill ha barn och det är ju ganska väntat att risken då att det blir en pojk, 50% risk.
    Det hjälper inte oss barnlösa ett dugg att hon föder fler, menar bara att man kan se det från olika perspektiv och vara tacksam för det man kan få.
    En sak till, vi ofrivilligt barnlösa kan få barn, det tar bara lite längre tid eller så får vi använda andra metoder.
Svar på tråden Vill göra abort om det är en pojke