• Anonym (hmm)

Vill göra abort om det är en pojke

Jag är oplanerat gravid i 16:e veckan. Min man och jag har försökt att skaffa barn ett tag, men jag fick veta att jag var gravid när skilsmässopapprena var inskickade. Det har varit oerhört dåligt mellan oss i snart ett år, men vi bestämde oss ändå för att göra ett sista försök.

Till saken...jag känner att jag absolut inte vill ha en pojke. Jag har alltid velat ha en eller flera flickor, men jag vill inte ha en pojke. Det har att göra med min egen uppväxt, något som jag pratat om i åratal med min psykoterapeut. Jag "vet" att när barnet väl föds kommer jag vara glad bara det är friskt osv, det är den normala reaktionen...men tänk om jag skulle känna att jag inte vill ha barnet om jag föder en pojke? Stackars barn.

Är det någon mer som tänker så här kring barnets kön?

• Svar på tråden Vill göra abort om det är en pojke
  • Anonym (mamma stina)

om man är så jävla angelägen om att det måste vara ett visst kön varför åker man inte till en klinik där man betalar för att sortera  bort oönskad kön och får det man vill ha?

Trött på dessa trådar jag har varit flickmamma till 4 flickor och blir mest ledsen av alla kommentarer folk spydde över oss när man var ute allihopa på promenad. om hur synd det var om pappa med alla flickor och hur oduglig man är som bara kan fixa ett kön. Jag har alldrig skaffat barn för att få ett visst kön men blev oplanerat gravid med tvillingar och fick pojkar. visst var de kul att prova på bägge men fick även höra att det var tur att det blev pojkar till slut! suck suck!

Jag tycker faktiskt att man är dum i huvudet om man skaffar barn och sedan gör abort pga könet. bättre att man åker till klinik som sagt.

och skylla på sådant som hänt förr är bara en dålig ursäkt för det ger en fortfarande inte anledning att göra abort pga kön. även om det är oplanerat så är det väl bätter att ta bort det med en gång då risken är 50% att det är ett visst kön istället för att vänta och se vad det är.

ibland undrar jag om dessa trådar är på riktigt. Jag kan förstå att man har en önskan och kan ha en viss besvikelse men det går över ganska omgående har jag förstått.    

• SweeneyTodd

Kön ska inte spela någon roll. Varför särbehandlar du kön? Vad är  det som pojkar har som är negativt?

• Anonym (Irriterad)

Lite mycket fördomar om flickor i den här tråden tror jag. Tror ni era föräldrar tänkte att; nej fan, ingen tjej nu hoppas vi! " så fick dom er, tror ni dom blev besvikna? Nej skulle inte tro det. Allt verkar bygga på att tjejer är jobbigare att uppfostra än killar. Men alla barn är väl olika till personligheten ändå? Dom blir till den vi gör dom till så att säga. Hur vi beter  oss och hur vi uppfostrar dom. Vad hände med den här reglern; Alla är lika mycket värda"?

• Anonym (mamma stina)

dessutom brukar det vara nyttigt att konfrontera sin rädsla!

• Anonym (!!!)

Föd barnet och lämna det till adoption. Det finns måååååååååååååååånga som kommer älska det barnet som den individ den är och inte för dess kön!

• Grazzy
    Anonym (mamma stina) skrev 2011-10-20 15:02:00 följande:
    om man är så jävla angelägen om att det måste vara ett visst kön varför åker man inte till en klinik där man betalar för att sortera  bort oönskad kön och får det man vill ha?

Trött på dessa trådar jag har varit flickmamma till 4 flickor och blir mest ledsen av alla kommentarer folk spydde över oss när man var ute allihopa på promenad. om hur synd det var om pappa med alla flickor och hur oduglig man är som bara kan fixa ett kön. Jag har alldrig skaffat barn för att få ett visst kön men blev oplanerat gravid med tvillingar och fick pojkar. visst var de kul att prova på bägge men fick även höra att det var tur att det blev pojkar till slut! suck suck!

Jag tycker faktiskt att man är dum i huvudet om man skaffar barn och sedan gör abort pga könet. bättre att man åker till klinik som sagt.

och skylla på sådant som hänt förr är bara en dålig ursäkt för det ger en fortfarande inte anledning att göra abort pga kön. även om det är oplanerat så är det väl bätter att ta bort det med en gång då risken är 50% att det är ett visst kön istället för att vänta och se vad det är.

ibland undrar jag om dessa trådar är på riktigt. Jag kan förstå att man har en önskan och kan ha en viss besvikelse men det går över ganska omgående har jag förstått.    
  • why the face
    Grazzy skrev 2011-10-20 14:58:07 följande:
    Barn som barn tycker jag. Absolut inget fel på något av könen alls oavsett om man är deprimerad eller ej, tycker inte det är någon ursäkt att man är deprimerad. Ska man väl inte skaffa barn alls kanske?
    Du har aldrig varit deprimerad antar jag. Hon behöver hjälp med att komma över känslorna för jag tror knappast att hon medvetet ogillar pojkar. Hon behöver hjälp och du är definitivt inte till någon hjälp. 
    Vet inte om jag tycker att du verkar vara bättre. 
  • Anonym (Trött)
    Anonym (Irriterad) skrev 2011-10-20 15:03:58 följande:
    Lite mycket fördomar om flickor i den här tråden tror jag. Tror ni era föräldrar tänkte att; nej fan, ingen tjej nu hoppas vi! " så fick dom er, tror ni dom blev besvikna? Nej skulle inte tro det. Allt verkar bygga på att tjejer är jobbigare att uppfostra än killar. Men alla barn är väl olika till personligheten ändå? Dom blir till den vi gör dom till så att säga. Hur vi beter  oss och hur vi uppfostrar dom. Vad hände med den här reglern; Alla är lika mycket värda"?
    Men läs om TS skäl i tråden, istället för att hitta saker.
  • Viggo och pyrets mamma
    Anonym (Psykologilärare) skrev 2011-10-20 14:55:53 följande:

TS - Vet du att det finns forskning på att pojkars kärlek till sina mammor är helt annorlunda mot flickors? Flickors kärlek till mamman blandas oftast med att hon dömer mamman, eftersom mamman också är en förebild. Medans pojkes kärlek till mamman oftast är helt innerlig och mycket djup.

Jag har själv en son och en dotter och jag har själv upplevt detta. Min son säger många gånger om dagen att han älskar mig och pussar på mig, en helt annan relation än den jag har med min dotter.

Lite OT men gäller det motsatta även när det gäller flickor och deras pappor?
    -Mammas älskling 080425-
  • why the face
    Anonym (Trött) skrev 2011-10-20 15:06:13 följande:
    Och jag tycker att man är dum i huvudet om man inte kan ens FÖRSÖKA sätta sig in i en annan människas situation.

Hur kommer det sig att du har så många barn förresten, är det någon slags vad?
Svar på tråden Vill göra abort om det är en pojke