• lisamadeleinee

Har "foglossningsbälte" hjälpt er?

Är i v.34 nu och börjar få väldiga problem med foglossning. Ska införskaffa bälte imorgon och se om det hjälper. Vore kul att höra era åsikter, om hur bältet fungerat på er som provat.

• Svar på tråden Har "foglossningsbälte" hjälpt er?
  • Pia och Elna

Jodå det var rätt skönt att ha om man ska stå och promenera mycket. Men det är inte skönt att sitta i det så jag var tvungen att ta av det då.

• Jeanki

Ja, men sista veckorna hjälpte det inget, bara tryckte o gjorde ont!

• Aziris

Det var räddningen för mig från v.20 och framåt! Utan det hade jag varit fast i lägenheten. Kunde jobba tack vare det oxå så jag fick upp min SGI.

Hoppas att det fungerar för dig med!  

• vattendjuret

Jag köpte ett "vanligt" foglossningsbälte på tradera för några veckor sedan men det hjälpte inte ett smack för mig, snarare tvärtom. 

Vid förra graviditeten fick jag låna ett idrottsmedicinskt stödbälte (Rehband) som funkade superbra. Så jag köpte ett sånt den här gången. Kan varmt rekomendera det. Är lite bredare över ryggen och lättare att sätta på/ta av än de från Gulab. Finns svart. Kolla på tradera, mitt kostade en hundring där.

Funkade för mig iallafall.  

• Jenni78

Ja, hjälpte mig. Ett från Gula rehab. Köpte beg för en hundralapp. Det är ju bara att prova.

Vanja 3 december 2010
  • myran82

Du borde även ringa sjukgymnast tycker jag. De hjälper dig att prova ut bälte (olika stolekar) och många bra tips på vad man ska göra för att det inte ska bli värre.

Jag har tyvärr fortfarande ont av foglossning & sonen är 1½ nu =/

Svar på tråden Har "foglossningsbälte" hjälpt er?