Att köra till sjukhuset - Enkät
Hej allihopa.
Jag heter Fabian och pluggar för närvarande till konceptutvecklare inom e-handel. I samband med den nuvarande kursen jag läser (Web- och interaktionsdesign) skulle jag behöva få lite feedback på en idé/koncept som jag jobbar på. Tack i förväg till alla som lägger ned tid på att svara, det uppskattas verkligen.
Frågorna:
Har du någon gång fått skjuts, eller kört dig själv eller någon annan akut till sjukhuset/förlossningsavdelningen/akuten etc?
Om ja, hur skulle du ranka parkeringsmöjligheterna på en skala av 1 till 4, där 1 är krångligt/tidskrävande och 4 är enkelt/smidigt?
Hur skulle du ranka väntetiden innan du fick vård, på en skala av 1 till 4, där 1 är alltför lång tid och 4 är tämligen kort tid?
Hur upplevde du att det fungerade i största allmänhet? (Fick du information eller råd under väntetiden, hjälp med parkeringen, etc.)
Känner du till andra personer som haft liknande positiva/negativa erfarenheter?
Visste du/ni på förhand vart ni skulle köra? (Vilket sjukhus/avdelning ni skulle åka in till.)
Om inte, var informationen lätt att få tillgång till? Hur gick du tillväga för att ta reda på det? Fick du reda på det före eller efter att du/ni hade kört till sjukhuset?
Vad skulle du tycka om betjänad parkering på sjukhuset, så att du enkelt kan lämna bilen vid ingången och låta en anställd parkera den åt dig?
Vad skulle du tycka om en gratistjänst som via telefon/internet/mobil gör det möjligt att meddela sjukhuset i förväg om att du är på väg in till dem, och som även reserverar parkering åt dig nära ingången?
Nämn några andra tjänster som du tycker skulle passa bra ihop till de ovannämnda. Rangordna med det viktigaste först. (T.ex. möjligheten att tala om när du väntas vara framme och vilka symptom/besvär du har, information om vart du ska vända dig beroende på dina besvär, tips på hur du lindrar besvären, vägbeskrivning, sökbar informationsdatabas mm.)
Skulle du föredra om sjukhuset ringde upp dig ifall du inte dyker upp efter att du meddelat i förväg, samt eventuellt skickar ambulans/läkarbil?
Vad ser du för negativt/positivt med de ovannämnda tjänsterna?
Tror du att du främst skulle använda tjänsten via telefon, mobil-applikation, eller dator? Nämn gärna några viktiga egenskaper som du tycker skulle underlätta användandet.