• bodimit

Hawaii nu kommer vi!!!! Några tips inför resan?

Japp! jag o maken skall åka till hawaii. tre veckor skall vi vara där för att vi verkligen ska hinna slappa ordentligt! Men vi vill ju självklart även hitta på en massa roligt. Surfing är iallafall något som vi måste prova på. är det någon mer som har tips på vad man kan göra för kul? vi ska till oahu.

• Svar på tråden Hawaii nu kommer vi!!!! Några tips inför resan?
  • seewhatididthere

Ta en helikoptertur. Skulle nog råda er att hyra bil då kollektivtrafiken inte är någon höjdare. Det kommer nog att finnas massvis med information och tips om vad ni kan hitta på på hotellet. Lycklig resa!

• Elli47

Åh vad härligt! Jag hoppas ni får en alldeles underbar semester!

• firewoman

Armémuseeumet strax innan Waikiki och Punchbowl, den stora krigskyrkogården nere i en av kratrarna utanför Honululu är sevärda. 

Jag antar att ni reser runt mellan öarna och då vill jag rekommendera Maui som vi tyckte var helt fantastisk. Förmodligen är alla öar vackra på sitt sätt. För oss kostade flyget ca 250 kr per person och tog drygt en halvtimme.

• evaoregon

Kommer ni att resa till fler öar än Oahu?  Om ni har tre veckor på er så skulle jag rekommendera er att besöka åtminstone en annan ö.  Oahu har en del sevärdheter, men är den ö som vi tyckte var minst intressant.  Vi har besökt Oahu, Maui, Lanai, Big island och Kauai och av dem så är Kauai en klar favorit.  Lanai är väldigt liten och passar bra som dagsutflykt.

Svar på tråden Hawaii nu kommer vi!!!! Några tips inför resan?