• Anonym (Gravid?)

Gravid trots kraftig blödning?

Mensen min skulle ha kommit i lördags. I tisdags gjorde jag ett graviditetstest för att "utesluta graviditet". Eftersom jag använt P-ring i över ett år, och vi dessutom inte haft sex nästan alls denna cykel trodde jag definitivt inte att resultatet skulle bli ett plus. Men det blev det!!
    Började blöda lite gammalt blod på natten till onsdag, och i natt kom jättemycket färskt blod. Blöder fortfarande en del, men inte lika mycket. Kan jag fortfarande vara gravid, eller är det definitivt ett missfall?

• Svar på tråden Gravid trots kraftig blödning?
  • Anonym

har du haft smärtor i samband med blödningen? för missfall ska göra ont. man kan blöda som gravid men då ska det inte avra rikligt tror jag. jag hade en kompis som blödde och trodde bergis på missfall men det var en bebis i magen iallfall.

• Anonym

Jag själv fick en ganska riklig blödning i början av min graviditet och var hel säker på att det var ett missfall.
    Pratade med kvinnokliniken och våran barnmorska och dom sa att har man inte ont i samband med blödningen så brukar allt vara som det ska. Tiden gick och för några veckor sen var vi på ultraljud och i magen låg den frisk livlig liten pojke :) 

• Anonym (Gravid?)

Jag har inte haft några smärtor i samband med blödningen, mer än molvärken som jag känner igen ifrån tidigare graviditet. Har även ett konstant illamående på lut. Så då kanske det inte är helt "kört" för den lill* i magen då.

Gjorde ett digitalt gravtest i morse, och det stod "Gravid 1-2 veckor". Jag vet att det även vid ett MF finns kvar graviditetshormoner i ett par dagar, så det är väl till att leva i ovisshet till efter helgen och göra ett nytt test då.

• Anonym
    Anonym skrev 2011-10-20 16:36:29 följande:
    har du haft smärtor i samband med blödningen? för missfall ska göra ont. man kan blöda som gravid men då ska det inte avra rikligt tror jag. jag hade en kompis som blödde och trodde bergis på missfall men det var en bebis i magen iallfall.
    Missfall gör inte alltid ont, vem har sagt så till dig?

TS: tyvärr visar ju inte gravtesten alltid rätt i detta läge, mitt gjorde inte. Begär vul lite längre fram så du får ett riktigt svar!
  • Anonym (Gravid?)
    Anonym skrev 2011-10-21 09:11:57 följande:
    Missfall gör inte alltid ont, vem har sagt så till dig?

TS: tyvärr visar ju inte gravtesten alltid rätt i detta läge, mitt gjorde inte. Begär vul lite längre fram så du får ett riktigt svar!
    Jag tror inte att det kommer behövas något VUL. Har haft en jätteblödning till idag, så jag väntar en vecka och gör ett nytt grav-test när hormonerna förhoppningsvis hunnit sjunka undan lite.
  • stinurt

Jag har också en jätte blödning nu i v 5+4...
    Trodde först att det kunde vara den vanliga mensen.. men den är så himla mycket mer!
    Har inte ont alls men känner att det bara snurrar i huvudet när jag ställer mig upp..
    är jätte orolig att det här är ett missfalll... Men tyvär kommer det så mycket blod att det måste vara ett missfalll :(
    är så ledsen... jag hoppades verkligen att det skulle fungera den här gången...

• Anonym (M)

Hur har det gått ts?
    Det är nämligen samma för mig..

• Linnean89

Jag fick en blödning i går natt och hade den igår och idag med. Igår hade jag som "mensvärk", blödde men inte mycket.  I början av igår klarade jag mig med trosskydd och sedan satte jag en binda, och idag har jag mindre blödningar än igår kväll..
    Jag hade "ont" men inte så "ont" jag brukar få när jag igentligen ska ha min mens.
    Jag är i vecka 5 och är sååå super orolig, alla säger "du vet om du får missfall, men hur tusan vet man det?!

• Iilja
    Linnean89 skrev 2011-11-20 13:29:33 följande:
    Jag fick en blödning i går natt och hade den igår och idag med. Igår hade jag som "mensvärk", blödde men inte mycket.  I början av igår klarade jag mig med trosskydd och sedan satte jag en binda, och idag har jag mindre blödningar än igår kväll..
    Jag hade "ont" men inte så "ont" jag brukar få när jag igentligen ska ha min mens.
    Jag är i vecka 5 och är sååå super orolig, alla säger "du vet om du får missfall, men hur tusan vet man det?!
    Ja precis, hur vet man det? Det låter precis som det är hos mig med. Började blöda lite i fredagskväll och det har hållt i sig tills idag, lär säkert fortsätta. Har binda i men det är inte så mycket blod som jag normalt har vid mens men det är ju inte lite heller. Jag är bara i 3.
Svar på tråden Gravid trots kraftig blödning?