Måste man vara kär?
Jag är ensamstående med barn som skiljde mig förra året. Sedan ungefär 4 månader träffar jag en helt fantastisk man på alla sätt och vis. Han har alla egenskaper jag tycker en man ska ha. Vi har det bra tillsammans, bra sex, barnen går bra ihop. MEN, jag är inte kär, och det gör mig så olycklig.
Jag var gift i många år där känslorna var borta sedan länge och vi levde mer som vänner. Jag vill känna förälskelse igen. Men sist jag var kär var jag drygt 20 år gammal (i min fd man), har jag en orealistisk förväntning och syn på förälskelse? Kan man bli sådär löjligt kär när man inte längre har tonårshormoner som cirkulerar runt i kroppen? Kanske det aldrig kommer hända och jag kanske kommer börja att älska mannen jag träffar nu utan att ha gått igenom en förälskelsefas. Låter löjligt när jag skriver det men jag har verkligen svårt att reda ut känslor nu.
Jag vet inte om jag ska lämna mannen jag träffar. Han säger att han är kär i mig och kallar mig sin flickvän, men jag kan inte säga detsamma. Jag kan inte stå för vår relation och vill helst inte prata om den alls. Han vet om mina kval och accepterar att jag krävt tid. Men nu börjar jag bli olycklig, varför blir jag inte kär?
Min separation var jobbig och jag har varit mer eller mindre avtrubbad känslomässigt sedan dess och håller avstånd för att slippa bli sårad igen. Jag är verkligen olycklig och besviken på mina egna känslor som vägrar infinna sig.