Embryodonation
Nu har jag bara erfarenhet från Polen så jag kan inte svara på andra länder, och jag tror att det skiljer sig mellan olika kliniker för att vara ärlig. Jag har gjort 3 kötider och vill minnas att det var 2 månader första gången, 4 månader andra gånger och 2 månader tredje gången. 
Det jag var mest oförberedd på i mötet med Polen - efter att ha behandlats i Danmark och Finland - är att omhändertagandet är annorlunda. Jag känner mig faktiskt mer medicinskt säker, de är väldigt noggranna, men det har inte värt att fråga särskilt mycket. Flexibiliteten är inte så stor. I Danmark har jag alltid kunnat säga när jag fått en tid att jag gärna skulle ha den en timma senare för att tåget kommer en viss tid, i Warszawa är jag oerhört besvärlig om jag ställer en sådan förfrågan och det är enklare att bara lösa det så att säga. Och medicinska frågor har jag upplevt att de känner är ett ifrågasättande och gör relationen rätt frostig... de är vänliga, trevliga, pratar bra engelska - men de förväntar sig att man gör som de säger utan att försöka förstå det. 
Det finns flera kliniker i Polen och det enklaste är att googla på IVF och den stad man vill vara i - och sedan maila en förfrågan om de har embryodonation. Det står aldrig på hemsidan. Kan vara värt att fråga om ÄD också givetvis om ni har bra spermier. Fast för det kan köerna vara enorma. Men prisbilden är överlag väldigt mycket bättre än både Sverige och stora delar av övriga Europa