anmäla läkaren eller apoteket?
Hej!
Vet inte riktigt vart jag ska lägga de här men hoppas att nån kan hjälpa mig.
Igår fick jag reda på att jag har ätigt medicin som gravida inte ska äta.
Jag fick struma en månad innan jag blev gravid och fick även därför depression. Läkare tyckte att det var för tidigt för mig att sluta med dom depression- tabletterna när jag blev gravid och bytte därför ut dom mot en annan sort som gravida får äta, Jag hämtade ut dom samma dag.
I slutet av augusti var det dax att hämta ut nya och jag vet att jag inte kom ihåg namnet
på den nya medicinen och sa att jag skulle hämta ut och sa att jag skulle ha min medicin imot depression. Hon på apoteket gav mig då den gamla medicinen som jag åt fram tills igår.
När jag ringde hälsocentralen igår och skulle förnya receptet så gav jag henne namnet
på medicinen jag vela förnya receptet på och då sa hon att dom ska jag inte äta för att
jag är gravid och att det receptet är avskrivet. Dom tabletterna skulle jag inte ha kunnat fått
ut?
Nån måste ju ha gjort fel? Hon på apoteket såg ju att jag var gravid när hon gav mig
medicinen var då i vecka 32 och det syntes tydligt på mig att jag var gravid redan i vecka 18.. Har inte dom som jobbar där nån utbildning?
Hade medicinen varit starkare hade jag kunnat förlorat min bebis, vem har gjort fel?
En anmälan tänker jag göra så det inte upprepas och att nån annan kommer att förlora sin bebis.