Hur mycket mer kan jag få ut om jag jämkar?
Jag betalar ca 5500/mån i räntekostnader. Hur mycket mer kan jag få ut i månaden om jag jämkar? Får ut 18000 efter skatt om det nu har någon betydelse.
Jag betalar ca 5500/mån i räntekostnader. Hur mycket mer kan jag få ut i månaden om jag jämkar? Får ut 18000 efter skatt om det nu har någon betydelse.
Ingen som vet på ett ungefär??
Skulle gissa på max 1000:- fast du kommer ändå få tillbaks när året är slut det fick jag när jag jämka.
Jämkning innebär inte att man faktiskt får ut MER pengar, utan bara att man får ut dom löpande istället för i klump när skatteåterbäringen betalas ut.
Gå in på www.skatteverket och gör en skatteuträkning, lite svårt att svara på om man inte vet bruttolön, vilken tabell du tillhör ytterligare avdrag, ev kapital inkomster.
Jag fick inte 1500 och jag hade dubbla ränteavdraget per månad mot dig. Fast då tjänar jag mer iofs kanske är det som gör det.
1300-1400 fast vet inte om dom gjort fel på nåt sätt för fick 23.000 tillbaks på skatten också.