• TeriChan

Röd "stjärt"!!

Min snart 4 åriga dotter ligger på kvällarna och klagar på att det svider i.... "Snippan" (Eller vad man nu kallar den!) Jag har smörjt med Idomin salva och jag har haft på talk puder om vartannat och inget hjälper. Ibland luktar det starkt oxå, kan det vara svamp eller något liknande?

Vem ringer man ang det här? BVC eller vårdcentralen? Har ni några tips om hur man kan göra och vad det kan vara? varit med om liknande?

• Svar på tråden Röd "stjärt"!!
  • Fiyali

Ringde vårdcentralen. Har en fyraåring med samma problem. Fick råden att inte använda tvål, att skölja med vatten regelbundet bara. Och att smörja med inotyol salva istället för Idomin. Har blivit mycket bättre här!

• TeriChan

Finns det på apoteket receptfritt? Ja tvätta funderade jag på om det kunde vara bästa lösningen oxå.. Köpa sånna där braiga tvättservetter kanske. Bara det att hon tycker att det gör så ont när jag tvättar där... :( *tycker så synd om henne*

• Fiyali
    TeriChan skrev 2011-10-20 22:06:05 följande:
    Och tack för rådet!
    TeriChan skrev 2011-10-20 22:05:31 följande:
    Finns det på apoteket receptfritt? Ja tvätta funderade jag på om det kunde vara bästa lösningen oxå.. Köpa sånna där braiga tvättservetter kanske. Bara det att hon tycker att det gör så ont när jag tvättar där... :( *tycker så synd om henne*
    Jag använder den lilla dotterns tvättservetter och rengör där på kvällarna, och så sjunger vi något på samma gång för att tänka på något annat. Inotyol finns receptfritt på apotek!
  • Tess1979

Inotyolsalva är toppenbra! Den är receptfri. Underliv ska man aldrig tvätta med starka tvålar. Bara vatten, eller om man vill använda något mer än det så använd något milt som t.ex. parfymfri Lactacyd

• principessan

Ta inte våtservett... Det kanske gör ont när du torkar speciellt med de som är våta... Hon kanske vill tvätta sig försiktigt själv. Inotyol är toppen. Men misstänker du svamp eller uvi så kontakta vc!

• Fiyali
    principessan skrev 2011-10-20 22:14:18 följande:
    Ta inte våtservett... Det kanske gör ont när du torkar speciellt med de som är våta... Hon kanske vill tvätta sig försiktigt själv. Inotyol är toppen. Men misstänker du svamp eller uvi så kontakta vc!
    Min flicka tycker det är mycket bättre med våtservetter än att skölja med vatten eller ta torr papper. Det blir "hårda" vita flytningar som kletat sig fast runt om klitorisområdet, och dessa går lättast bort om man tar med papper - och då vått för att det inte ska riva. Man kan dränka det i olja också, så blir det mjukare. Men man kan klart prova andra metoder också. Alla föredrar ju inte samma sak :)
  • Fiyali
    Våt servett såg jag nu att du skrev, jag använder så klart "tvättservett". Om vi inte talar om samma sak.
  • TeriChan
    Jag tänkte på de gula "tyg" lapparna!
    Fiyali skrev 2011-10-20 22:19:11 följande:
    Min flicka tycker det är mycket bättre med våtservetter än att skölja med vatten eller ta torr papper. Det blir "hårda" vita flytningar som kletat sig fast runt om klitorisområdet, och dessa går lättast bort om man tar med papper - och då vått för att det inte ska riva. Man kan dränka det i olja också, så blir det mjukare. Men man kan klart prova andra metoder också. Alla föredrar ju inte samma sak :)
    Precis så blir det för min flicka... Försöker ta bort det men hon skriker i panik och kniper med benen.. Så får komma på ett riktigt mjukt sätt att få bort det! Sjunga samtidigt var smart!
Svar på tråden Röd "stjärt"!!