Inlägg från: SunnyBunny |Visa alla inlägg
  • SunnyBunny

jag återanvänder bajsblöjor

Nej det gör du inte??? Du skojar med oss nu va..eller? Finns bara ett ord: Äckligt! Köp tygblöjor och tvätta åtminstone!

• SunnyBunny

Tips är att du själv TS återanvänder även dina tamponger;) Bara krama ur och skölja och sen stoppa in igen! Det är miljötänk!

• SunnyBunny
    Anonym (hmmm) skrev 2011-10-21 10:41:26 följande:
    Tack!  Kanske ska göra detta som heltidsjobb Cool
    Gör det för du verkar inte ha ett liv:)

Jag jobbar 8-10 timmar varje kväll/natt och detta är min egna tid och då väljer jag ibland sitta på FL och leka "pretto mamma" ;) Men jag är så pass mogen att jag hittar inte på fejk trådar ha! Vad är din ursäkt?
  • SunnyBunny
    Anonym (hmmm) skrev 2011-10-21 11:03:19 följande:
    Du förstår inte skillnaden mellan konstruktiv kritik och påhopp förstår jag.

Att skriva: Det är väldigt ohälsosamt att göra så, jag skulle råda dig att börja med tygblöjor istället.
    = konstruktiv kritik - Skitbra!

Men att skriva: Men fan vad äcklig du är! Hoppas att BVC anmäler dig till socialtjänsten, stackars barn med en sån äcklig mamma!
    = jävligt elakt, jävligt onödigt.

Och oftast är det dessa pretto-moral-jagärbäst-mammorna som skriver det andra alternativet och inte det första. Så har jag uppfattat det  i alla fall, efter att ha varit en trogen användare av FL under många år.

Ja, jag tycker att det är skrämmande att folk höll med det jag skrev i starten, men jag skulle inte själv kunna sätta mig och skriva saker som att personen är äcklig, dålig mamma, snål, dum i huvudet. För vad hjälper det? Det är just DE kommentarerna som startar den sorgliga stämning som råder i många av FLs trådar.
    Fast tror du att din fejktråd kommer ändra dessa personer som skriver såna kommentarer? Vi är ute på nätet trots allt! Finns alltid dem som skriker socialen och kallar andra för dum i huvudet? Man kommer aldrig ifrån det! Bästa är och bara och ignorera.

Men till stor del är det ju förnuftiga människor som svarar precis vad dem tycker! Och vi tycker troll är väldigt irriterande! Och såklart är en person äcklig som torkar av en bajsblöja, finns inte så mycket och tillägga där.
  • SunnyBunny
    Mad as snow skrev 2011-10-21 11:13:01 följande:
    En människa som återanvänder bajsblöjor är ju de facto dum i huvudet och i en sådan situation borde givetvis socialtjänsten kontaktas. Jag fattar fortfarande inte vad som är så magstarkt med att reagera hårt på det. 
    Ja det tycker jag också egentligen, men vet inte riktigt vart gränsen går i detta fall om det är vanvård. I min värld är det såklart vanvård.
Svar på tråden jag återanvänder bajsblöjor