Inlägg från: Sisotowbell |Visa alla inlägg
  • Sisotowbell

jag återanvänder bajsblöjor

Om det TS skriver är sant, så är det bara pinsamt. Om du nu måste vara ekonomisk på sådana sätt, då kanske det är dags att börja medge att man inte har resurser för att ta hand om sitt eget barn. Istället för att ta bort bajskorvar för att återanvända blöjor, borde du nog börja fundera på andra lösningar.

• Sisotowbell
    SunnyBunny skrev 2011-10-21 11:18:05 följande:
    Ja det tycker jag också egentligen, men vet inte riktigt vart gränsen går i detta fall om det är vanvård. I min värld är det såklart vanvård.

Återanvänder någon engångsblöjor då anser jag att det är som vanvård från en hygienisk synpunkt. Om nu människor vill återanvända blöjor så finns den möjligheten med tygbljöjor men givetvis ska det tvättas, tvättas. Att sköta om någon annans hygien ska inte vara lätt, det är ett ansvar och att investera av sig själv. Gör man det med engångsblöjor då är man ute och cyklar, att man vill göra det lätt för sig och barnets hygien är då inte alls i fokus.

Om detta hände på ett äldreboende, att man återanvände engångsblöjor, utan tvekan vanvård.  
Svar på tråden jag återanvänder bajsblöjor