Inlägg från: Zingolina |Visa alla inlägg
  • Zingolina

Cannabis

Läser tankar och funderingar här av oroliga tonårsföräldrar. Själv är jag förälder till en 17-årig kille som alltid varit lugn, skötsam, respektfull och en bra kille som dessutom tränar och sköter sig. Han svarar alltid direkt på sms eller när jag ringer etc och respekterar tider m m och jag har aldrig haft någon anledning att inte lita honom. Men i de lugnaste vatten... för någon dag sedan ringer polisen och säger att de har min son hos sig och misstänker att han röker cannabis! Jag trodde jag skulle ramla genom golvet, kände mig helt golvad och oförberedd. Fick veta att några av de vänner han umgås med inte gjort detta för första gången, och även de killarna har jag intet ont anande träffa flera gånger och ser som bra killar. Jag som har så bra kontakt med min son och inte har inte sett någon varningssignal på detta.. känner mig otroligt godtrogen. Så vad jag vill säga egentligen är att man kan aldrig vara för säker, för orolig eller för "på" om vad de har för sig. Så nu väntar vi på vad som ska hända med detta rent rättsligt, känns väldigt jobbigt och oroande .. och overkligt på något sätt :(

• Svar på tråden Cannabis
  • Zingolina

Låter väldigt konstigt att inte skolan tar kontakt med föräldrarna direkt när barnen är under 18, det är dom väl skyldiga att göra?

Har förstått att det är otroligt vanligt bland unga att röka den här skiten. Min son sa att han blivit erbjuden minst 100 gånger men alltid tackat nej, men till slut tänkte han att "ok jag kan väl testa då". Trycket och nyfikenheten tog över tyvärr. Jag är tacksam att han "åkte fast" redan nu så det blir ett slut på det innan det börjar på allvar så att säga, han har tydligen testat tre gånger säger han, även om jag tycker att EN gång är att testa och inte tre...

Nu väntar vi på ett ytterligare möte med soc och polis och en slags vårdplan som vi ska upprätta tillsammans, vilket innebär att man går på två, tre samtal samt tar urinprov med jämna mellanrum på Minimaria under ca ett halvårs tid. 

Sedan finns han i registren i tre års tid innan han blir prickfri.. under förutsättning att han inte gör något igen inom den perioden. 

Lycka till ni också!

Svar på tråden Cannabis