Anonym skrev 2011-10-21 12:12:20 följande:
Att inte det gamla beteendet skulle komma tillbaks kan man aldrig veta, det fallerar alltid tillslut. Suget kommer göra sig påmint då och då, blir mer sällan efter en tid. Jag har själv varit nykter i sju år nu efter ett 10 årigt missbruk och i dagsläget känner jag inget sug efter just Alkohol men beroendet kan ge sig till känna på andra plan och det gäller att vara uppmärksam.
Listig, ful och stark är ett ord som passar bra in på beroende sjukdomen.
Jag skulle rekommendera dig inte att hantera antabus intaget själv när du är ny nykter, det är så lätt att lura sig själv och oftast märker man det inte förens man sitter där igen i ett pågående återfall.
Be om hjälp.
Går du på möten? det är något som hjälpt mig mycket.
Jag har fått så mycket bra och värdefullt i min nykterhet, sådant jag aldrig trodde skulle vara möjligt för mig.
Jag är påväg att hitta tillbaks till mig själv, den fina människan jag egentligen är men som inte har något utrymme i ett pågående missbruk.
Men jag är medveten att allt skulle raseras om jag valde att plocka upp igen och jag skulle inte klarat mig dit jag är idag om jag var ensam men jag har lärt mig be om hjälp och ta emot den hjälp som erbjuds.
Jag har lärt mig uppskatta livet, på livets villkor
Nu va det ditt inlägg jag svarade på, men jag kan förstå, jag ser inte riktigt hur illa det här.