Inlägg från: JuliaåRonjasmammis |Visa alla inlägg
  • JuliaåRonjasmammis

Vad dricker du nu?

Årets Blossaglögg med kaffesmak. Tredje dagen vi försöker oss på den nu, den kanske tar sig den fjärde...

Obestämd 

Life's a bitch and then you die
  • JuliaåRonjasmammis
    idiblon skrev 2011-10-21 23:07:50 följande:
    Ja, jag vet. Jag googlade på "ros" och snodde bilden bara för att jag inte hittade min egen gamla rosbild. Skäms
    Åh, du hade kunnat få en jättevacker, egentagen, rosbild av mig, om jag bara inte suttit på fel dator! Ska försöka dra ner den på sticka och skicka över till dig.
  • JuliaåRonjasmammis
    Snöviolen skrev 2011-10-21 23:22:32 följande:
    Den kommer inte att sig, min man älskar kaffe, men ha tyckte glöggen var äcklig.
    Hm, det är så alltså? Obestämd Vi sitter just och funderar på om vi ska ta en vanlig Blossa stark istället. Fast först ska vi ut och hämta mer ved.
    idiblon skrev 2011-10-21 23:24:48 följande:
    Nej men jag har ju min! Den är bara på en annan dator... Nåväl! Den dyker nog upp, jag är bara lat.
    En egenskap som känns igen, ytterst sympatiskt. Solig

idiblon skrev 2011-10-21 23:25:47 följande:
    Jag är mest bekymdrad över det fakrum att ts avskyr mig. Det finner jag irriterande.
    Äsch, hon låtsas bara. Precis som hon låtsas att hon avskyr mig ibland, I själva verket så älskar hon oss för att vi är så fucking underbara.

• JuliaåRonjasmammis
    Cloudberry skrev 2011-10-21 23:30:28 följande:
    Är den god? Det låter inte gott trots att jag är en kaffeälskare i vanliga fall.

Spetsa den med lite absolut så ska du se att den smakar bättre  
    Alltså, den är inte äcklig. Den är bara inte tillräckligt god för att kosta så mycket som den gör. En kopp starkt gott _bryggkaffe_ (petar lite på lövet som dricker kokkaffe) och en liten rackare vid sidan om är fan så mycket godare!
    Cloudberry skrev 2011-10-21 23:41:36 följande:
    Jo du har ett problem...du gör ju för svagt kaffe. Dubbla måtten så ska du se att det räcker att dricka kaffet enbart fram till 12-tiden.
    Kok-kaffe är bara gott när man sitter runt en mileld, på en skoter eller om det inte finns något annat. Och så ska det vara -18 grader ute, och man ska sitta inlindad i en vargfäll. Sitter man i ett random villakök spelar det ingen roll hur många extra skopor man häller i, det är inte gott med kok-kaffe ändå.
  • JuliaåRonjasmammis
    Cloudberry skrev 2011-10-21 23:45:15 följande:
    Att vara irriterad gör att man känner sig levande.Skål

Skål
    idiblon skrev 2011-10-21 23:47:17 följande:
    Menar du nu att jag bör ta ett glas vin? *förvirrad*
    SkålSkål
    Cloudberry skrev 2011-10-21 23:48:44 följande:
    Nej dummer...du ska ta tre glas vin.
    SkålSkålSkål
    Cloudberry skrev 2011-10-21 23:51:06 följande:
    Kanske..

Det vi känner för varann är nog ömsesidigt..
    SkålSkålSkålSkål
  • JuliaåRonjasmammis
    Cloudberry skrev 2011-10-22 00:14:55 följande:
    SkålSkålSkålSkålSkål

Nu är det dags för:

Feströkare som jag är.
    SkålSkålSkålSkålSkålSkål

*drar på dunjackan och går ut och puffar lite vänskapligt*
  • JuliaåRonjasmammis
    Cloudberry skrev 2011-10-22 18:41:44 följande:
    Va? Röker du?
    Ja. Skäms Eller fan, jag skäms inte för det! Jag bara röker, helt enkelt.

Och just nu tror jag faktiskt att jag ska ta ett glas vitt vin. Det får bli nåt ur en öppnad BiB, känns lite overkill att öppna en finare flaska bara för mig. *kollar på make som sover i soffan*
  • JuliaåRonjasmammis

Det blev lite roligt när klockan gick över till vintertid.

• JuliaåRonjasmammis

En dubbeltreo, 3 Alvedon, och en halvliter vatten. Jag önskar att jag hade starkare saker.  Hortons är rätt jävligt.

Jag kan inte ens dricka alkohol. Livet suger fett. 

• JuliaåRonjasmammis
    bastardized skrev 2011-10-30 02:00:11 följande:
    Lider med dig och vad jag vet är magnesium en väg till indring,men det vet du säkert redan om.
    Jodå, jag vet men det funkar inte. Men tack för tipset ändå, inte många som varken vet vad det är eller bryr sig öht.

Tack.{#emotions_dlg.flower}
  • JuliaåRonjasmammis
    Cloudberry skrev 2011-10-30 17:26:40 följande:
    Men oj, din stackare. Var tvungen att googla och det är ju en fruktansvärd smärta som du genomlider.

Hoppas att du snart blir bättre {#emotions_dlg.flower}
    Tack! Hjärta Den kommer några veckor två gånger om året, höst och vår, så det är ändå rätt ok. Känner människor som lider av det året om, jag hade nog blivit tokig om det var så.

Men idag är det bättre iaf! Och just nu dricker jag te med honung och citron, för att vara lite ON topic.
  • JuliaåRonjasmammis
    Cloudberry skrev 2011-11-25 22:58:16 följande:
    Men vad fan Kimpan,..nu blev jag besviken. 
    Förvånad Vad har jag nu gjort?!  *funderar febrilt*

Idag dricker jag hemgjord glögg på Castillo de Gredos (eller vad den heter). Lite kanelstång, hela nejlikor, en halv vaniljstång, lite flytande honung och så vin som får gosa ihop sig. Det blev gott!
Svar på tråden Vad dricker du nu?