• Anonym (fånlös)

Avstängd telefon

Blev sen med teleräkningen o det gick till inkasso och telefonen stängdes av. Betalade till inkassobolaget igår. Idag på skuldsaldot till telia stod det 0 kr ( igår stod hela summan) men att det var ett pågående ärende (?). Avtalet med telia skulle sägas upp om jag inte betalat senast ett datum i mitten av november , men när kan jag tänkas få tillbaka linjen?

• Svar på tråden Avstängd telefon
  • Jolines mamma

Jobbar på kundtjänst för ett telebolag. Dock inte telia. Det brukar först ta ca 3 arbetsdagar innan inkassobolaget ser inbetalningen. Sedan går ett meddelande till telebolaget som öppnar abonnemanget, vilket kan ta ytterligare ett par dagar. Ring och hör efter med inkassobolaget så kan dom säkert ge dig mer exakt svar.

• Lizzyy

Om du ringer till Telia kan de öppna den direkt.

• Anonym
    Lizzyy skrev 2011-10-22 13:29:32 följande:
    Om du ringer till Telia kan de öppna den direkt.
    Lite svårt att ringa när telefonen är avstängd....
  • Lizzyy

Fast man kan alltid ringa 90200!

• Jolines mamma

Svårt för att tro att dom sätter igång abonnemanget när det gått till inkasso. Hade vart en sak om det vart påminnelsestängt bara.

• Anonym

Tror du kommer att få betala en avgift för att de startar upp linjen igen, kommer antagligen på nästa faktura (runt 150-200 kr).

• Anonym

020-280280  ringer man och begär förtursöppning. Det kostar 300 ungefär

• Anonym (fånlös)

Jag skulle betala inom ett visst datum i november annars sade de upp kontraktet. Påminnelsestängt, vad är det?

Svar på tråden Avstängd telefon