• jom01

Imorgon börjar jag med Primolut-Nor! Någon mer?

Visste inte riktigt var jag skulle lägga tråden, finns ju lite att välja mellan.

Efter tio månaders försök, oregelbunden mens och uteblivna ägglossningar tog vi kontakt med gyn och fick göra ett vul. Allt såg ok ut enligt vul, men eftersom mensen krånglar skrev gynekologen ut Primolut-Nor för att kicka igång mensen och även Pergotime, för att få igång ägglossningen. Någon annan som är i uppstarten av hormonbehandling?

Har många tankar och funderingar kring detta och har såklart googlat runt en delFlört 
    Bl.a. förstår jag att de allra flesta ska på vul efter Pegotimekuren för att kontrollera att det inte finns för många äggblåsor, det fick inte jag. Ska bara ta blodprov på dag 21. Enligt min gyn ska jag höra av mig till honom igen om vi inte lyckats på de fyra kurer som skrevs ut. Kan jag använda samma remiss till blodprov även nästa kur om det inte fungerar denna gång? Eller borde jag "kräva" vul och ta kontakt med gyn efter denna första kur? Måste ju säga att jag kanske inte är jättesugen på tvillingar eller fler, har inga egna barn sedan innan...

Många tankar men det är kul att äntligen vara igång!

• Svar på tråden Imorgon börjar jag med Primolut-Nor! Någon mer?
  • Isola33

Hej! Jag har nu tagit två tabletter provera, antar att det är motsvarigheten till primolut. Slutade med p-piller i maj efter 10 år och hade första mensen i augusti, men sen försvann den. 

• Isola33

Japp. Jag gjorde vul i augusti och hade många ägg sa hon då. Får hoppas att det fungerar nu, för oss båda. Jag har dock inte fått pergotime och ska inte göra  någon uppföljning med blodprov som du.

• jom01

Ja det får vi verkligen hoppas! Lycka till till oss:) uppdatera gärna!

• shellly

Här har du en till som är på dag två med Primolut idag!
    Är oxå jätte spänd inför vad som komma skall!
    Min Gyn ville att jag skulle ringa så fort mensen kom igång för att boka tid för UL så jag hinner med det.
    Känns skönt att äntligen fått hjälp.

• jom01

Hej! Då kan vi följas åt, kul! Så du ska på vul innan ev. äl? Verkar som att det är standard och väldigt viktigt när man googlar runt på det här med pergotime... Tycker det är konstigt att min gyn inte sa nåt om det! Borde nog kräva det...

• Isola33

Jag vet inte om det kan vara en "biverkning" men jag känner mig mycket gladare och inte lika nedstämd sedan jag började.

• jom01

Isola:
    Vad skönt! Själv ligger jag i krig med mannen för tillfället,:( men har ju bara tagit en tablett så det beror nog inte på det...

Svar på tråden Imorgon börjar jag med Primolut-Nor! Någon mer?