• emoni23

Sex efter snitt

Jag fick akutsnittas i vecka 33 nu till mitt problem, jag trodde att sexet skulle bli som vanligt när man inte fött vaginalt, men det är det inte, gör jätteont jag blöder ibland efter och har som en svampliknande känsla hela dagen efter, vad är problemet?

Det har gått 7 veckor nu.

Ni andra som snittas har ni upplevt samma sak?  

• Svar på tråden Sex efter snitt
  • ploten

Om du ammar kan det bero på det. Under amningstiden blir slemhinnorna nämligen ofta torrare och skörare än vanligt. Spelar ingen roll hur man fött barnet.

• emoni23

Det känns inte som det är bara själva torrheten, även om jag är rätt torr, utan även ondare i själva magen eller där snittet är svårt att säga men det känns mysko där inne iaf

• Momalicious

Underlivet förändras när man är gravid. Det gör sig "redo" att föda barn. Nu har jag inte blivit snittats så vet inte vad det kan bero på.
    Har du varit på efterkontroll än?

• ploten
    emoni23 skrev 2011-10-22 16:56:42 följande:
    Det känns inte som det är bara själva torrheten, även om jag är rätt torr, utan även ondare i själva magen eller där snittet är svårt att säga men det känns mysko där inne iaf

Du har ju varit med om att få livmodern uppskuren och ihopsydd, kanske inte så konstigt om det gör ont när det "bökas runt" i området...
  • emoni23
    ploten skrev 2011-10-22 17:31:34 följande:
    Du har ju varit med om att få livmodern uppskuren och ihopsydd, kanske inte så konstigt om det gör ont när det "bökas runt" i området...
    det är ju iof sant rätt så logiskt ju
Svar på tråden Sex efter snitt