Jose skrev 2011-10-22 23:15:47 följande:
Sådana vore nog något:) Tack för tipset!
Nej de är bra dessa byråsarna, men lådorna är jätte "glidiga" så de slår igen väldigt lätt, så jag vill förebygga det. Eftersom jag, som jag skrev innan, inte har total uppsikt exakt hela tiden:)
Nu måste jag bara fråga; Vad är självklara saker för dig? Det kan ju vara olika och jag tänker ibland, "tänk om vi har glömt något".
Tippskydd på spis behövs inte då det är en häll. Klämskydd har vi. Något annat?
Vi har en riktigt läskig byrå, där "sugs" lådorna in den sista biten, AJ! Men dom är svåra att dra ut också, som tur är!
Det är ju inte bara klämrisken med en byrå, om lådorna är lätta att dra ut så kan hon ju klättra i dom och riskera att ramla. Och tömma lådorna på deras innehåll också då såklart

kanske inte jätteroligt att spendera kvällarna med att vika om kläder.
Har ni ingen vanlig spis utan bara en häll i en konsol? Har ni lås till spisvredena eller kommer hon aldrig att nå dom? Når hon inte ugnen då heller kanske?
Annars är det ju petskydd till eluttagen som sagt. Vi har även försökt gömma grendosor och spikat fast sladdar, när hon ålade omkring på golvet så var det ganska viktigt, inte lika mycket längre. Efter att hon har dragit ner en växt i golvet så ser jag numera till att inga blad hänger ner så att hon når... det är väldigt mycket att ställa undan, ställa högt, och se till att hon inte når vissa saker som jag ser som att "barnsäkra". :P Att dom inte når t.ex. rengöringsmedel och lådan med skruvar/spik/annat farligt ser jag som självklart.
Klämskydd till dörrarna har vi precis införskaffat, även fast hon inte leker med dom varje dag så känns det dags iallafall.
Hmm jag tror det var allt