Inlägg från: Jose |Visa alla inlägg
  • Jose

Barnsäkra?!?!

Hej hej!

Jag undrar om det är någon som barnsäkrat en malmbyrå (den supervanliga IKEA-byrån)? Alltså lådorna menar jag nu.

Sen har vi sådana låd. och skåp"reglar" (typ "pinnar" som man hakar fast i något) men jag tycker det är skitsvårt att fästa, vet inte allas hur. Hur långt avstånd osv... Så har någon några tips, till en usel hemmasnickare, så mottages det TACKSAMT!!

• Svar på tråden Barnsäkra?!?!
  • Jose

Ja ok, vi har nämligen en malmbyrå i dotterns rum och även om jag inte lämnar henne några längre stunder, så springer jag ibland iväg för att röra i en gryta, eller något annat som tar någon minut kanske. Det behövs ju inte längre tid för att det ska kunna hända små olyckor, som de flesta föräldrar vet.

Köket har vi inga handtag i:)

• Jose

Lådorna innhåller bara kläder, men om/när (hon gör inte det än) lär sig öppna de så är jag rädd att de bara smäller igen, de är ju så lätta, så hon klämmer sig eller slår sig.

• Jose

Det blir lite jobbigt eftersom alla hennes kläder är där och jag inte har möjlighet att vända den varje gång jag behöver komma åt.
    Men tack i alla fall :)

• Jose
    Konstantine skrev 2011-10-22 22:19:39 följande:
    Det finns ju såna här lås:

www.sakerhetsbutiken.se/produkt.php?id=230#close

Här hemma har vi dock inte barnsäkrat nåt (förutom eluttag och självklara saker) förrän dottern har börjat pilla på dom.  
    Jag har ingen erfarenhet av byrån själv, men en kompis har tre stycken och jag har aldrig hört henne säga nåt ont om dom Förutom att hennes dotter river ut det som ligger i lådorna, såklart! :P
    Sådana vore nog något:) Tack för tipset!

Nej de är bra dessa byråsarna, men lådorna är jätte "glidiga" så de slår igen väldigt lätt, så jag vill förebygga det. Eftersom jag, som jag skrev innan, inte har total uppsikt exakt hela tiden:)

Nu måste jag bara fråga; Vad är självklara saker för dig? Det kan ju vara olika och jag tänker ibland, "tänk om vi har glömt något".

Tippskydd på spis behövs inte då det är en häll. Klämskydd har vi. Något annat?
  • Jose

Vi har en induktionshäll med knasiga inbyggda knappar, så att hon får tag på de händer inte... Puuhh:)
    Ugnen däremot når hon och den blir ibland lite varm, plus att den inte är suuupersvår att öppna (men inte jättelätt heller). Har du något tips där?

Ja sladdar får vi nog sätta fast över listerna, om inte för hennes skull så för dammråttorna;)

• Jose

Hmmm... Det ska jag kika. Det är en från Ikea, så jag tvivlar på det ;)

• Jose
    Konstantine skrev 2011-10-24 19:54:34 följande:
    Det står på IKEAs hemsida att ugnsluckan har barnsäkert lås iallafall. 

Jag googlade Drömmer 
    Haha vad gullig du är:) Du kikar runt och länkar du för att en annan inte har ens lite koll.

Ja, det är en sådan "hasp" på den, uppe på luckan om man kan säga så. En sådan som det brukar vara på ugnar, men den är inte jättebra faktiskt. Men ska kolla om det är något som går att spänna, det kna ju vara så och att den helt plötsligt börjar fungera jättebra istället!

Jag inser när jag skriver denna tråden att Ikea är skit;)
  • Jose
    carrobarro84 skrev 2011-10-24 20:37:50 följande:
    en annan grej med malm-byrån är att om man drar ut alla lådor så kan den välta om man lutar sig mot den. ¨så vi ska sätta tippskydd på våra.
    Ja precis, det har jag redan varit med om. Tack och lov innan jag fick barn. Men man kan fästa den i väggen :)
Svar på tråden Barnsäkra?!?!