• Soffen

Vart har ert vatten gått? Vad gjorde ni när det vattnet gick?

Jag var lite nojjig över att vattnet skulle gå när jag var på jobbet eller stan. Det fick mig att börja fundera över att det är sällan man hör historier om att vattnet går så där dramatiskt som på film.

Jag väntar mitt andra barn och min förra förlossning startade med värkar så jag har ingen egen erfarenhet av att vattnet går. Nu har jag precis slutat jobba så jag behöver inte längre oroa mig för vattenavgång på kontoret i alla fall.

Är det någon som har någon lustig, dramatisk eller helt vanlig berättelse om hur ert vatten gick? Vad gjorde ni när det hände?

• Svar på tråden Vart har ert vatten gått? Vad gjorde ni när det vattnet gick?
  • muffin

Mitt vatten har gått i sängen på natten när jag sovit (med båda barnen). Jag har ringt förlossningen och har fått komma in på koll.

• strojes

Ingen dramatik här med något av barnen.
    Första förlossningen startade med värkar och vattnet gick på förlossningen efter ett par timmar.
    Andra förlossningen fick jag igångsättning.

• lövet2

Nej, det var inte särskilt dramatiskt alls. Första gången gick vattnet när jag låg och sov. Andra gången gick vattnet mitt i hallen. Vid övriga förlossningar gick inte vattnet förrän strax innan barnet föddes.

• Mabaja

Jag satt med datorn i knät och skrev i en tråd här på familjeliv att en blodig slempropp precis gått när vattnet gick i soffan. Man såg var jag suttit om man säger så för halva soffan var alldeles rosa! :) 

Flicka 101010, W2 bf 120226 mabaja.blogspot.com
  • Superbia

Inte dramatiskt i sig kanske, vattnet har båda gångerna gått när jag varit inne på förlossningen.

Första gången var jag ensam på rummet och skulle bara vända mig om i sängen när det sa splasch! Ja allvarligt, det lät så. Sen försökte jag knipa vägen till toaletten, men ni kan ju tänka er hur lätt det är. Av någon konstig anledning skämdes jag nästan när personalen kom in igen och jag hade lämnat vattenspår efter mig.

Andra gången hade vi precis kommit in till förlossningen så jag låg med en ctg-kurva. Kände hur det spände till ordentligt och hörde i maskinen hur vattnet gick (kände också för den delen). Sen var det en betydlig skillnad på värkarna!

Är otroligt tacksam för att vattnet har gått när jag redan har varit på plats, speciellt andra gången eftersom värkarna blev typ hundra gånger värre. Nästa gång det är dags hoppas jag verkligen att vi även då har kommit oss till förlossningen!

♥ Morten & Vidar 091029 ♥ Knut 110531 ♥
  • Luulu

Inget knasigt ställe här heller.

Med första barnet som startade med vattenavgång gick vattnet hemma i soffan på kvällen, sprang som tusan till toaletten, som tur va kom inget alls i soffan!
    Med andra barnet som startade med värkar så gick vattnet i bilen på väg till BB, tog tag i första bästa grej för att sätta mig på, det råkade bli min pojkväns kompis tröja! haha

Mamma till Wilde 091230 & Totte 110901 - louisevestin.blogspot.com/
  • Superbia
    Luulu skrev 2011-10-22 20:59:59 följande:
    Inget knasigt ställe här heller.

Med första barnet som startade med vattenavgång gick vattnet hemma i soffan på kvällen, sprang som tusan till toaletten, som tur va kom inget alls i soffan!
    Med andra barnet som startade med värkar så gick vattnet i bilen på väg till BB, tog tag i första bästa grej för att sätta mig på, det råkade bli min pojkväns kompis tröja! haha
    Hjälpte det? Flört
    ♥ Morten & Vidar 091029 ♥ Knut 110531 ♥
  • LokesMammi

Mitt vatten gick ca kl 23.20 när vi låg o sov. Kändes som det man läst om. Att man kissar på sig. Man kniper o det rinner mer o mer o mer. Sambon sa att det lät som att man hällde ut vatten på golvet ur en hink! Hade huxflux en vattensäng! Skrattande
    Gick in på toaletten o sambon o mamma (som var med på fl) torkade golvet. När jag slutat o huttra o fått på mig kläder ringde jag till FL o fick komma in om jag ville, men behövde inte. Jag ville. Var då i BF -6. Jag var öppen 1cm bara. Fick smärtstillande o insomningstablett o fick åka hem. Fick en tid till 13.30 som jag skulle vara dit igen! Var då öppen 3cm efter värkarbete som starta runt 8 på morgonen! =)

Fick en underbar son på BF - 5 på 3700g o 49cm! =)

Loke 11/1-11
  • 47705

Med första barnet gick vattnet ca 30 sekunder efter att BM på förlossningen undersökt mig. Det blev en explosion som skvätte ner hela rummet Skrattande eftersom jag låg med benen i vädret.

Med andra barnet måste det ha sipprat ut lite varje gång jag gick på toa för jag märkte aldrig att vattnet gick. Det gick inte på förlossningen heller för BM frågade efteråt när vattnet gick.

Med tredje barnet gick vattnet på parkeringen hemma, just när jag kommit hem från sista dagen på jobbet. Så det vara bara att gå in, byta byxor, ladda med stora bindor, ringa förlossningen och mamma (som skulle skjutsa in mig och ta hand om de andra två barnen) och åka in.

• denimbee

På jobbet gick mitt vatten! Gick dock hur bra som helst, ringde en taxi och åkte till sjukhuset  i stället för att åka hem som jag precis hade tänkt att jag skulle göra! Blev lite chockad, men allt gick bra!

Svar på tråden Vart har ert vatten gått? Vad gjorde ni när det vattnet gick?