• Anonym (grå)

Fler än jag som inte har några intressen eller intresse av något?

Nu vet jag inte om det blev rätt plats för detta inlägget men testar. Jag har inga intressen eller är inte intresserad av något! Vill så gärna ha intresse/vara intresserad. Andra läser böcker om saker de tycker är intressanta, andra målar, rider, lagar mat, stickar osv osv. Andra fixar i sitt hem och renoverar och grejar, syr grejor, köper möbler, fixar med teknik hemma osv osv. Jag är bara en säck potatis i soffan vid tv-n och datorn. På sin höjd, om jag inte ligger i soffan och sover då.

Minns när jag var barn då ritade jag, läste jättemycket, lyssnade på musik, spelade olika instrument osv osv. Sen när jag växte upp liksom slocknade gnistan på något sätt?? Det saknas någon drivkraft inombords? Är deprimerad för övrigt, men kanske är det så att det saknas någon hormon eller signalsubstans eller så är jag knäpp i huvudet bara :-/

Och kom inte och säg "ja men det är väl bara att börja med något då så föds mer intresse" Har typ NOLL drivkraft. Känns inte som det är värt att leva snart :-/ Någon som har nåt att skriva ?

• Svar på tråden Fler än jag som inte har några intressen eller intresse av något?
  • orpon

Ryck upp dig... nåt borde väl engagera dig? Du skriver ju här, nåt motiverade dig väl till det?

• Otäck

Samma här. Jag har inga hobbies eller intressen. Jag HATAR när man är ny med ett gäng och ska presentera sig och "berätta lite om sig själv". Det finns inget att berätta. Eller jo, men inget "normalt", inget jag vill att andra ska veta om mig eller sådant som man normalt sett inte skryter om även om man inte skäms över det. Men några intressen har jag inte. Jag kan ge namn och ålder och sedan le artigt.
    - "Jaha, några intressen då, Bertina Angeta?"
    - "Nää... Jag red när jag var barn?"
    - "..."

• Anonym

Samma här har heller inget just nu :)

• Otäck
    Otäck skrev 2011-10-22 22:27:46 följande:
    Samma här. Jag har inga hobbies eller intressen. Jag HATAR när man är ny med ett gäng och ska presentera sig och "berätta lite om sig själv". Det finns inget att berätta. Eller jo, men inget "normalt", inget jag vill att andra ska veta om mig eller sådant som man normalt sett inte skryter om även om man inte skäms över det. Men några intressen har jag inte. Jag kan ge namn och ålder och sedan le artigt.
    - "Jaha, några intressen då, Bertina Angeta?"
    - "Nää... Jag red när jag var barn?"
    - "..."
    Ibland när jag är lite vågad så kan jag nämna att jag tycker om att spendera tid på diverse olika forum på nätet. Fast de flesta vet inte ens vad det är då, trist nog och de som vet tror att man är en människa utan liv som bara sitter vid datorn.
  • fyrvaktaren

TS: Är man deprimerad brukar man inte vara så engagerad i saker. FÅr du nån hjälp med depressionen? Tror det är viktigast att komma tillrätta med den först så kommer kanske ett intresse för någonting tillbaka så småningom.

• Anonym

Jag var väldigt intresserad av mycket innan, musik, böcker, film, konst, jag fotograferade, målade tavlor osv. men efter jag gled in i depression gör jag varken eller. Så är det ju när man blir deprimerad, man förlorar sina intressen och sin drivkraft och energi. Man vill kanske bara sova och inte göra någonting. Man förlorar sitt intresse för omvärlden och andra. Hade jag inte haft depression, hade det varit fullt liv i mig, men nu orkar jag knappt ens klä på mig kläderna.. Så det du känner är fullt normalt.

• Anonym (jag med)

Samma här. Har inga intressen, sitter vid datorn i soffan eller kollar på tv på fritiden. Har aldrig haft något riktigt intresse. Jag vet att nåt är "fel" med mig, men ingen psykolog eller läkare har hittills kunnat hjälpa migGråter

• Anova

Måste man ha intressen om man inte vill ha några? Förr var det väl helt normalt att man jobbade, kom hem, åt, satt sig framför tvn tills man skulle sova.. Nu ska man ha en facebookprofil som ska uppdateras, gärna med något käckt man gjort. Man ska baka, pyssla, vara uppdaterad i populärkulturens värld, samtidigt som man ska vara en bra fru (make), ställa upp för ens barns intressen och kanske jobba ideellt i barnens hockeyklubb.

Varför? 

Jag är en sådan med massor av intressen, jag ser sällan på tv.. Min mamma är lite bekymrad över att jag inte gör något på kvällarna..     

• LokesMamma84
    orpon skrev 2011-10-22 22:26:34 följande:
    Ryck upp dig... nåt borde väl engagera dig? Du skriver ju här, nåt motiverade dig väl till det?
    Deprimerade kan inte bara "rycka upp sig". Det funkar inte så.
  • Anonym (.)

Har samma problem. har försökt söka efter lite tips på saker att göra.. men inget verkar tillräckligt roligt...

Svar på tråden Fler än jag som inte har några intressen eller intresse av något?