kommer jag bli extra tjock om jag äter pizza 1-2 gng i veckan?!
elaka kommentarer undanbes då jag vet att man borde focusera på viktigare saker en vikten i mitt fall, men jag har en fundering och detta och det är bara en av tusen fråger jag har ang graviditet så låt mej fråga och svara så som ni tror och har erfarenhet av! hur funkar kroppen när man e gravid med viktuppgång osv....
jag är i vecka 9 och har en start vikt på 54 kg 175cm lång..jag har vart ganska dåligt på att äta men nu är jag super sugen på massa saker , dock bara olika maträtter, har ett jobb om gör att jag ibland inte har tid för matlagning och då är ju lyckan stor då man får köpa en god pizza :D äter bara en barnpizza knappt det men vet att det innehåller massa kalorier som jag har lite svårt för . jag har redan gått upp 2kg utan att äta särskilt mycket och onyttigt då min pizza craving börjat nu senaste veckan ! tror ni jag kommer gå upp extra mycket pga denna ovana ? känns som att jag går upp av att bara titta på mat nu mera! och jag gick upp 17 kg förra gången och vill aldrig gå upp så mycket igen så jag mådde fruktansvärt dåligt av att bli så onödigt stor som jag ansåg det med tanke på att vissa bara går upp 6-8 kg.
hur var det för er när ni var gravida? såg ni något samband mellan dålig kost och hög viktökning ? blir man automatiskt tjock av en graviditet även om man äter som vanligt , nyttigt å rör på sig?