Zebre skrev 2011-10-27 10:55:07 följande:
Ja, det känns nog lättare att lämna till dagmamma än till dagis med sa sma barn. Det är inga stora barngrupper och alltid samma person som tar hand om bebisen. Här finns det dagmammor men det är svart att hitta rätt om man inte känner dem eller far tag pa dem genom kontakter. Det är viktigt att de är godkända av kommunen. Annars kan det i stort sett vara "vem som helst". Jag känner en del föräldrar som har varit tveksamma till att lämna barnen till en "nounou" och hellre vill ha dem pa dagis för att det känns säkrare. 
Om jag hade bott i Sverige hade jag sastat pa dagmamma istället för dagis tror jag, men här kändes det inte riktigt som ett alternativ.
Jag bor i danmark  

I sverige var det bättre för jag har alltid haft dagis såg inte dagmamma som ett bra person likom.
Men nu har vi en och hon är go .
Ibland LITE för jobbig men det är en annan sak :-/
Nu har mellan killen haft henne och nu ska mini killen ha henne .
Men det jobbigaste är när hon är sjuk så ska dom till en annan person och det var jobbigt med amadeus men då jobbade jag men jag var tvungen.Och när det inte fanns plats här i byn och man skulle ta bil ja då sa ajg nej och var hemma den / dom dagarna istället.
Men om det NU skulle bli så igen så kommer jag att vara hemma då jag VÄGRAR ta min mini kille till någon annan för han är bara 1 år när han börjar och jag får SÅ ont i mitt hjärta .