• emmisss

Utlandsföräldrar diskuterar

Lägger denna i favoriter, då vi eventuellt ska flytta till Dubai! Har en liten tjej på 1.5 år. Tanken är kanske att få ett till barn under tiden vi bor där!

• emmisss

Om det bli så flyttar vi mellan jan-mars...det är egentligen anställningstopp men min man behövs verkligen där så dom har fått godkänt för att anställa...processerna tar sån tid bara och vi vill inte vänta hur länge som helst, vi måste ju börja tacka ja till dagisplats mm och jag måste begära föräldraledigt från skolan mm!

• emmisss

Pussgurkan: Nej nej...bara på det företaget som han jobbar på! Ja det är via hans jobb... Så visum, hus, bil mm fixas av företaget..eller ja dom bröjsar vi väljer...:)

Har gjort detta en gång innan fast till USA, Dallas! Men då hade vi inga barn...

• emmisss

Pussgurkan: Hur kommer det sig att ni funderar på Dubai? Hade du oxå tänkt jobba?

• emmisss

Skrev tidigare i tråden om att vi eventuellt skulle flytta till Dubai! Det är inte eventuellt längre!! Vi flyttar i januari!!!! 2 år som det ser ut nu!

• emmisss

Nej inte mycket tid, men det drog ut på pga massa processer i företaget som min man jobbar på! Men idag har vi tackat ja till kontraktet! Så nu är de till att hyra ut huset och rensa och slänga massa saker! Nej aldrig varit i Dubai innan!

• emmisss

Dubai baby: hej! Vad kul att du skrev! Jag får skriva lite mera sedan, är på jobbet just nu och kan inte sitta här och skriva!!:)

• emmisss

Om några veckor bär det av till Dubai!!! Mannen flyttar redan på lördag!!!!

Svar på tråden Utlandsföräldrar diskuterar