När får man svar efter man sökt lånelöfte?
Ska till banken imorgon och söka till en BR. Inga jätte stora summor det handlar om utan ca 250 000kr. Får man vänta länge på svar? Era erfarenheter?
Ska till banken imorgon och söka till en BR. Inga jätte stora summor det handlar om utan ca 250 000kr. Får man vänta länge på svar? Era erfarenheter?
Jag fick veta på en gång när jag sökte lån för husköp. Hon räknade o sen gick hon för att kolla med sin chef o sen var det klart
Jag sökte lånelöfte av handelsbanken i onsdags, på fredagen hörde dom av sig. De brukar ta 1-2 dagar i vanliga fall enligt mina erfarenheter. Hoppas de går bra för dig.
Å hoppas jag inte behöver hållas på halser för länge
Vet ni nåt om hur Länsförsäkringar räknar?
Sökte lånelöfte från Nordea, Handelsbanken och Swedbank. Nordea tog en vecka med beskedet. Av någon anledning nekade Nordea trots att vi var kunder hos dom båda 2. De kollade på äldre utdrag ur kreditregistret när vi tjänade mindre. Där ringde ingen heller, de bara skickade ett brev att dom nekade. Swedbank gav preliminärt besked samma dag. Blev uppringd senare och fick bekräftat lånelöfte. Handelsbanken ringde dagen efter vi sökt lånelöfte och fick sen bekräftat. Vi sökte lånelöfte på internet.
Vi valde handelsbanken att ha lån hos. Detta var 2009, innan de hårdare reglerna.