Tips inför dop?!
Vi ska döpa vår dotter i januari.
Och nu skulle jag behöva massa tips inför dopet?!
Vad ska man tänka på?
Skriv gärna allt som kan vara bra att komma ihåg och vad ni kom på i efterhand att man borde gjort...
Vi ska döpa vår dotter i januari.
Och nu skulle jag behöva massa tips inför dopet?!
Vad ska man tänka på?
Skriv gärna allt som kan vara bra att komma ihåg och vad ni kom på i efterhand att man borde gjort...
Vi ska döpa vår i februari så har börjat fundera lite jag med nu.
Började med att boka tid i kyrkan och kollade så att vi kan låna prästgården för fika.
Så det är klart iallafall.
Har ni dopklänning? vi kan få låna i kyrkan.
funderat på faddrar än? Vi velar så mycket så vet varken ut eller in just nu :)
Har inte bokat kyrka än, men det är på g.
Dopklänning blir min eller sambons.
Vi har frågat sambons bästa vän om han vill vara gudfar. Har inte fått något riktigt svar än, då han ville suga på det en stund. Vi hoppas och tror på ett ja.
Det är lite planering inför ett dop. Det är inte bara :)
Jag tror jag fått en lösning på faddrar iallafall, ber mina två närmsta väninnor.
Kan inte välja mellan dem och deras respektive kommer ju finnas där även om de inte blir utnämnda.
Tror att det blir den bästa lösningen.
Nej inte bara direkt :) Vi kommer iofs bara köra fika tror jag.
Vi funderar på att gifta oss senare nästa år så då får det bli stor fest istället :)
Hoppas att ni får ett positivt svar :)
Har man två att välja mellan så kan det ju vara svårt. Vi hade bara en som var självklar, så vi nöjer oss med en gudfar.
Det blir fika för oss efter också. Men nu velar vi mellan om det blir typ kaffe och fikabröd eller om vi ska ha smörgåstårta och sen vanlig tårta efter....
Va kul. Grattis i förskott :)
Tackar :)
Kan tycka att det verkar vara lite mycket med både smörgåstårta och tårta, man brukar ju bli så mätt på smörgåstårta :) Men det är ju bara vad jag tycker :)
Vi kommer nog köra kakor, muffins och vanlig tårta. Kostar inte så mycket att baka själv.
Bjöd på smörgåstårta när sambon fyllde år för nån månad sen så det blir lite "favorit i repris" om vi kör det :)
Tyckte också att det lät mycket med smörgåstårta och vanlig tårta. Men sa att man kunde ha så. Så att det lixom blir tårta till kaffet... Jag vet inte hur vi ska göra... Hinner fundera både en och två gånger innan det är dags för dopet :)
Klart man kan ha både smärgåstårta och vanlig tårta!
Vi döper i januari, kl 16, och jag funderar på chiliconcarne eller någon annan gryta. Och så tårta till kaffet såklart!
Har lyssnat runt lite och det låter som att man kan bjuda på i princip vad som helst...
Smart med gryta... De har jag inte ens tänkt på:)
Ja, det kan ju inte ta allt för lång tid att bara värma på en gryta? Samtidigt som man kokar ris typ.
Vi valde att bjuda på smörgåstårta och vanlig tårta vid sonens dop. Vilken tid på dagen är dopet? Är det i lunchtid så tycker jag man behöver bjuda på något matigare än bara fikabröd så gästerna slipper äta fikabröd till lunch... Har man tid senare på dagen räcker det gott och väl med fika!
I övrigt behöver ni en dopklänning, ev fadder och bjuda in de gäster ni vill. Om ni inte kan välja psalmer själva så prata med prästen på dopsamtalet så har han/hon garanterat förslag. Ofta frågar de om man har någon släkting som vill läsa ngt eller hälla i dopvatten eller liknande så det kan ni också fundera på.