Tips inför dop?!
Vi ska döpa vår dotter i januari.
Och nu skulle jag behöva massa tips inför dopet?!
Vad ska man tänka på?
Skriv gärna allt som kan vara bra att komma ihåg och vad ni kom på i efterhand att man borde gjort...
Vi ska döpa vår dotter i januari.
Och nu skulle jag behöva massa tips inför dopet?!
Vad ska man tänka på?
Skriv gärna allt som kan vara bra att komma ihåg och vad ni kom på i efterhand att man borde gjort...
Har inte bokat kyrka än, men det är på g.
Dopklänning blir min eller sambons.
Vi har frågat sambons bästa vän om han vill vara gudfar. Har inte fått något riktigt svar än, då han ville suga på det en stund. Vi hoppas och tror på ett ja.
Det är lite planering inför ett dop. Det är inte bara :)
Har man två att välja mellan så kan det ju vara svårt. Vi hade bara en som var självklar, så vi nöjer oss med en gudfar.
Det blir fika för oss efter också. Men nu velar vi mellan om det blir typ kaffe och fikabröd eller om vi ska ha smörgåstårta och sen vanlig tårta efter....
Va kul. Grattis i förskott :)
Tyckte också att det lät mycket med smörgåstårta och vanlig tårta. Men sa att man kunde ha så. Så att det lixom blir tårta till kaffet... Jag vet inte hur vi ska göra... Hinner fundera både en och två gånger innan det är dags för dopet :)
Har lyssnat runt lite och det låter som att man kan bjuda på i princip vad som helst...
Smart med gryta... De har jag inte ens tänkt på:)
Vi har inte bestämt tid än.
Tack så jättemycket för tipsen! :)
Oj då! Dom banorna har jag inte ens tänkt i.
Är gärna sådär att jag klarar allt själv. Men denna gång vore det kanske idé att ta hjälp. Vore ju himla tråkigt att ble sjuk till dopdagen!
Tusen tack för tipset.
Kanon tips!
På tal om presentbord... Måste man öppna presenterna vid fikat eller kan man göra de hemma i lugn och ro sen?
Det är alltsa fullt tillåtet att göra det hemma i lugn och ro:)
Aktiviteter? Måste man ha sånt också?:)
Jag är ju sådär att de ska vara så lite krångel som möjligt. Så vi kör dop i kyrkan. Sen blir det smörgåstårta och fika efteråt. Sen får de vara bra så :)
Tycker du att det är oförskämt att öppna presenterna hemma i lugn och ro?