jag tror han har jätteont våran katt? =(
världens snällaste goaste katt har vi, han är 7 år, kastrerad och brukar i normala fall mysa med oss i soffan, eller hos barnen i sängen o trivas med livet.. han älskar oss o vi älskar honom..
i förrgår märkte vi att han när han ligger som bäst o sover, fräser till o springer iväg..
nu har han gjort så ett antal gånger och därtill gömmer han sig för oss... (igårkväll nere i källarn o nu hela dagen under dotterns säng..)
han slickar sig väldigt mycket om munnen (mår illa antar jag??)
vi har klämt på hela honom men han säger ingenting oavsett hur vi gör, hade han haft ont i nåt ben eller svans borde han ju reagerat när vi gjorde det..
(vi har haft några turer med han för han råkar ut för nåt mest hela tiden tycker jag o då har han fräst åt oss när vi klämt på den onda stället såklart men nu verkar jag inte komma åt nåt sånt..?)
han har ju antagligen jätteont nånstans ändå tackarn???
särskilt eftersom han GÖMMER sig??
vad kan det vara????
har självklart ringt vet. och fått en tid på onsdag, hoppas inte han lider för mycket tills dess =(
men jag funderar ju en massa nu.... därför skriver jag här om någon vet nåt??
njurar?
påkörd?
förstoppad?
ngn som känner ingen nåt av hans symptom??
tacksam för svar på detta såklart...
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-24 16:29
just det, ska tillägga att han äter ju.. hittills som vanligt..
hur det är med kiss o bajs är svårt o säga för oftast går han inte på lådan utan ute...
vi har vaccinerat honom regelbundet fram tills förra året då det blev missuppfattning mellan oss o vet. (hon uttryckte sig så jag förstod det som att med det nya vacc räckte varannat år istället för varje o därför bokade vi ingen tid till nästa år o sedan visade det sig att vi SKULLE ha vacc för så var det inte alls.. suck)