Noll tolerans!
Ptja, hur får du ditt barn att städa upp efter sig? Jag har då inte lyckast och snart är hon 5 år! Enstaka gånger har hon på eget bevåg städat/plockat i sitt rum men jag kan tjata mig blå utan att det görs.
Ptja, hur får du ditt barn att städa upp efter sig? Jag har då inte lyckast och snart är hon 5 år! Enstaka gånger har hon på eget bevåg städat/plockat i sitt rum men jag kan tjata mig blå utan att det görs.
Siri gör det inte, så är det bara.
Hon skulle säkert göra det om jag blev arg och rafsade ihop saker i frenesi med hot om att kasta grejerna, men det känns som att ta i lite väl mycket så det får vara.
Jättejobbigt och trist för jag vet ju att hon städar upp på fsk när de säger till.
Hon kommer hem om 5 min och hennes rum behöver plockas och jag kommer att be henne göra det idag, igen och hoppas på resultat. Jag slutar inte tjata/be henne göra det, men som sagt, sällan jag får postivi respons.
Hon är bra på andra saker dock tex så dukade hon hela middagsbordet i lördags och i söndags dukade hon fram frukost till oss medan vi låg i sängen och drog oss.
"Men hur kan barnen tycka att valet finns att inte göra det som föräldern ber om.. Det är det jag inte förstår. "
Va?! Så är det ju dagligen med massa barn som befinner sig i trots-faser och allt vad det heter . Menar du att ditt barn aldrig vägrat att gå från parken tex? Kommer han på studs när du säger att det är dags att gå hem?
Yavannie, samma tanke där
Här är det "en liten stund till" vad vi än gör.
Ts, jag tycker att din tanke är rätt, varför i hela friden städar inte barnet mitt undrar ju jag också!
Hon är envis (och kanske lite lat och curlad vad vet jag) och det blir mest rop och skrik. Har sagt nu att jag vill att hon plockar upp från golvet ikväll. Återstår att se om hon gör detta innan läggdags.
OnlyZ, får erkänna att när det kommer till städningen har hon faktist inte fått några konsvekvenser. Att hota med att slänga saker funkar ju bara om det verkligen görs. Har du nåt annat tips?
Här slängs inga saker av värde bara så där ts för att statuera exempel. Se bara på lövet2´s saga.
Det där med time out fattar jag inte alls. Säger ni åt barnet att sitta stilla på en stol då eller? Siri skulle sitta kvar i ungefär 5 sek.
MalinEddie, nej har inte för avsikt att köra med det så jag läser inte din länk. Men tack ändå.
Hahahaha, jaha, jag försöke nu med den varianten ni gav tips om här "Siri, ska vi städa tillsammans?" Ja sa hon så glatt. Det tog 20 sek sen började hon leka istället.
Här var det en jättehög av teckningar som jag frågade om hon ville ha kvar, svaret var ja, hon rafsade lite i högen och tog sen en burk pärlor med sig och gick.
Jag orkar inte bli arg för det i alla fall för hon är duktig på andra saker.
Det tycker jag var ett lite väl starkt hot Linda b, att släcka lampan och stänga dörren om hon inte ligger kvar.
Kan säga jag hade inte smakat på mat bara för att mamma tjatade på mig.Jag var extremt kräsen och kunde verkligen få kvälningar av en del konsistenser. Det hade blivit en viljornas kamp och jag hade inte gett med mig som barn.
Lyckligtvis är Siri inte alls som jag utan hon smakar på det mesta.
OnlyZ, börjar tro att vi är riktigt kassa päron för den funkar inte heller på Siri mer än kanske 3 ggr av 10. Hon är inte redo när vi säger till ändå trots att vi pratat om det och sagt, 10 min kvar, 5 kvar osv.