Noll tolerans!
Jag tror inte på noll tolerans då man diskuterar uppfostran utan jag tror på att vara flexibel och mötas halva vägen för de kommer lära sig det de behöver eftersom iaf.
Allt har sin tid
Jag tror inte på noll tolerans då man diskuterar uppfostran utan jag tror på att vara flexibel och mötas halva vägen för de kommer lära sig det de behöver eftersom iaf.
Allt har sin tid
Tänk att jag var så knäpp ikväll så jag offrade en hel timme på att testa om vår dotter ville sova själv. Hon sa att jag kunde gå och vinkade av mig vid dörren och ville ha den öppen. VI förde en dialog under tiden och jag kollade till henne då och då när jag småplockade undan. Sen när jag hade släckt lite kom hon och tassade. Jag behövde inte stänga någon dörr. Det räckte med att sitta med henne och prata och stryka hennes hår och inom ett par minuter somnade hon.
Hon kommer säkert somna själv snart, men tills dess testar vi och ibland går det.
Ha ha en dödssynd att lämna mat
Drar mig till minnes mattanterna som sa "Det är bara du äter maten som serveras. Man SKA smaka på allt" Fy fan vad hemskt och det var ändå de som tog en storköksslev och daskade ner i tallriken. Fullständigt grå, trist mat som man försökte trycka i sig mellan kväljningarna.
Vi gömde maten i servetter eller på annat sätt. När de värsta lärarna såg åt något annat håll sprang vi ifrån eller så vägrade många av oss att ens äta i matsalen.
Ja, vi var hungriga när vi kom hem, men ofta löstes det med en smörgås. Jag har kvar fingrarna än och är inte matskygg för att mina föräldrar faktiskt förstod innebörden med tvång själva.
Men snälla P E. Ingen säger väl att barn är färdigutvecklade i tidig ålder men de lär sig med tiden, men varför ska man ändå begränsa barnen med tvång? Ge det några minuter extra och försök åtminstone skapa en dialog.
Får känslan av att ni tror att bara för att man diskuterar och resonerar med sitt barn så har man inga gränser öht. För sena timmar...nåväl
------------------------