RedTopaz skrev 2011-10-24 20:56:16 följande:
De lär sig hur livet fungerar!!
Ingen annan kommer städa efter dig, det får man göra själv det är lika bra att lära sig det från början. Har man inte lärt sig att smaka på all mat får man ett helsike sedan när man inte kan äta mer än ett par rätter (jag vet för min mamma gjorde tvärtemot mig och jag har haft ett helsike!).
Jag förstår verkligen inte hur man kan se det på något annat sätt, jag förbereder mina barn på hur livet är, för alla. Barn måste få vara barn men visa saker är verkligen bara basic som tex att man städar efter sig och man sitter still på stolen när familjen äter, man kastar inte mat osv... Följer man inte familjens regler så får man inte vara med familjen utan får vara för sig själv.
Uhu....?? Följer man inte reglerna så blir man övergiven av familjen??? Shit, hör du inte själv vad det är du lär ditt barn??? Med den lärdomen så önskar jag dig att du frågar dig följande: .Skulle det vara ditt barn som sa ifrån om "alla andra" mobbade nån stackare? Skulle det vara ditt barn som började gömma judar/muslimer/enbenta i källaren om vi fick nån diktator av hitlertyp i sverige när våra barn är vuxna? Troligtvis inte, för ditt barn har fått lära sig att räta in sig i ledet, för om man inte rätar in sig i ledet så är man inte önskvärd....