• Naoko

Noll tolerans!

När jag läser i  den här tråden förstår jag plötsligt varför vissa människor jag har stött på är som de är. Både ögontjänare och paragrafryttare får sin  förklaring. 

• Naoko

Det är ju när man inte kommer med en massa ologiska straff som man faktiskt låter barnen ta de egentliga konsekvenserna av sitt agerande. De lär sig att "gör jag såhär blir jag straffad om mamma ser" och sedan när makten att straffa inte längre finns kvar (för de flesta växer upp) så blir det "fritt fram", då kanske de måste börja ända från början och upptäcka vad den verkliga konsekvensen är och ibland upptäcker de den aldrig. 

På sätt om vis är det ju egentligen samma sak som att curla -den verkliga konsekvensen försvinner och allt beror bara på föräldrarnas hot.

• Naoko
    Tom Araya skrev 2011-10-25 19:15:02 följande:
    Men det är ju aldrig fritt fram.
    Hela livet består av gränser och normer att följa och följer man inte dessa får det någon form av konsekvenser, ibland i form av straff.
    Min poäng var att de kommer att upptäcka det för sent om straffet är ologiskt och man inte har skapat en förståelse av varför. Men curla på med dina straff du  
Svar på tråden Noll tolerans!