• FruUtanBarn

Rosenrot

Har hört att rosenrot kan vara hjälp på traven om man har svårt att bli gravid (vilket jag har).
    Någon som har erfarenhet?

• Svar på tråden Rosenrot
  • Ziindlaa

Jag åt rosenrot ( av en annan anledning) och blev gravid nästan direkt.

• FruUtanBarn
    Ziindlaa skrev 2011-10-24 18:36:04 följande:
    Jag åt rosenrot ( av en annan anledning) och blev gravid nästan direkt.
    Hoppas på samma tur som dig då =). Grattis!
  • Jag är bara jag

Ger mig tidigare och tydligare äl i alla fall även om jag inte blivit gravid än en månad med r.r denna omgången (sex försök). Var gravid för endast 9 försök sen så då blir jag inte gravid så fort igen tror jag. Förra gången jag åt r.r blev jag gravid första månaden,men fick en s.k kemisk graviditet. Det var försök 9 totalt sett.

• Jjossan

Av vad jag förstått av vad andra skrivit, OCH med min egna erfarenhet, blev min cykel mer jämn, dock inte gravid. Men äter det bara från mens-->ÄL.

Har själv köpt GLA nu, som ska producera mer prostaglandiner som ska hjälpa till att göra en gravid och hindra missfall. Har iaf läst bra om det, och prostalandiner är ju bevisat viktigt hormon vid graviditet. 
     Kan ju alltid hoppasdet hjälper! :)
    Lycka till! 

• Lillann

Rosenrot funkade inte för mig. Däremot funkade munkpeppar (agnus castus) på första försöket! Hade ingen ägglossning innan, men munkpepparn fick igång den direkt. Munkpeppar sägs reglera hormonerna, särskilt prolaktin, som kan göra att ägglossningen uteblir.

• Lillagris

Lite om Rosenrot.
    Även om Rosenrot inte gör dig gravid så tycker jag verkligen du ska prova.
    Du stressar mindre blir kåtare och orkar mer, allt som man behöver när man ska försöka få barn och det drar ut på tiden. Den sägs ju även göra så man får mer regelbunden mens vilket oxå gynnar.

Lycka till

• FruUtanBarn

Tjoho!

Pluss på stickan i tisdags, vecka 5+6 idag =).
    Tror faktiskt att rosenrot gjorde sitt!

• Emmiizen

Ätit Rosenrot 2 v nu och önskar på plus!!

• Inelg
    FruUtanBarn skrev 2011-12-03 20:55:41 följande:

Tjoho!

Pluss på stickan i tisdags, vecka 5+6 idag =).
    Tror faktiskt att rosenrot gjorde sitt!

Wow, grattis. jag har börjat just med RR och Apiforce.. Ska ta det mellan mens och ÄL så får vi se vad som händer. Försök 5 nu.
Svar på tråden Rosenrot