• har 2 vill ha 3

hundnamn ?????

Min dotter ska få en Amstaff valp vi vet inte om det blir en tik eller hane får den ganska snart men vi kan inte komma på nåt COOLT namn inte svårutalat men inte på typ 3 bokstäver heller .....KAN NI HJÄLPA OSS????...........

• Svar på tråden hundnamn ?????
  • lykantrophona

Du menar att er familj ska få en hund. Inget barn ska vara ensamt ansvarig om en hund.

I allmänhet tycker jag inte att djur ska få alldeles vanliga människonamn. Blir lätt missförstånd, det minns jag från min egen barndom när min kompis hade en katt som hette Thomas, samtidigt som det fanns en kille i klassen som hette det.

Det ska vara ett namn som är , som du säger, lätt att säga. Man ska kunna ropa på hunden utomhus utan att skämma ihjäl sig också.

Namn från filmer och böcker kan nog fungera bra. Sen är det ju vanligt att man ger husdjur namn efter godis, läsk och liknande. Så här kommer några förslag, vissa passar bättre för tikar och andra bättre för hanhundar:

Rollo
    Frodo
    Musse
    Pepsi
    Momo
    Kiba
    Lady
    Luna
    Mowgli
    Apollon
    Baloo

• har 2 vill ha 3

Tack Nää det e inte någon litet barn som får hunden dottern är 17 år och klart så hjälps vi alla till med hunden fast det blir mest hennes ansvar med hunden  Tack där fans många bra namn från er båda

• Liten86

Freke  (heter våran)
    Spike
    Denver
    Darwin
    Sixten

Grace
    Holly
    Tingeling
    Dira

• Thaleya

Det måste ju finnas namn ni tycker är finare än andra, leta lustiga ställen atrt få inspiration ifrån. Jag tycker det är finare och roligare med namn som är lite ovanligare och inte ett typiskt hundnamn.

Vanliga namn kan vara roliga, utländska namn, namn från serier eller filmer, namn från produkter man gillar osv.

Typ Big Mac (Mcdonalds) eller Brittan efter Britney Spears.

Jag kände en som döpte sin salamander till Kalle och Anders det var förvirrande eftersom det bara var en salamander :P

Svar på tråden hundnamn ?????