• justme91

hur gor ni nar ni skickar paket med tradera?

Alltsa nar ni salt en vara (klader i mitt fall nu), hur skickar ni ivag det? 

Med kartong kopt pa posten?
    Nat annat?

Vill ju att det skall halla(inget omtaligt nu nej)?

Kan man typ ta bubbelplast och nagot utanpa eller hur gor ni!? 

Vill ju inte lagga ner en massa pengar pa  kartonger och liknande..

• Svar på tråden hur gor ni nar ni skickar paket med tradera?
  • lunkentuss

Kläder, typ när det gäller små bodies o liknande, lägger jag i en fryspåse som jag tejpar ihop och sen lägger jag det i ytterligare en liten (färgad) plastpåse (i mitt fall antingen färgade hundbajspåsar, haha -japp! Eller gröna kompostpåsar -beroende på storleken eller mängden kläder). Tejpar sen på lapp med adress och min avsändare skriver jag på en frysettikett o klistrar på =)

• Leone i Västerås

Jag köper mailingbags (finns att köpa billigt på Tradera). De har självhäftande förslutningsremsa och gör det väldigt smidigt att skicka saker, särskilt om man säljer mycket.
    Finns i många olika storlekar och färger och kostar nån krona styck.

Mamma till fyra underbara barn på jorden och två i himlen
  • Tant Green

Jag tar en eller två plastpåsar (beroende på hur tjocka påsarna är) och massor av packtejp. Adress och frimärken sätter jag på en bit urklippt papperskasse, och tejpar på.

• E4666

En del skickar i en vanlig plastpåse försluten med packtejp, men då är ett tips att använda två påsar och ha tidningspapper emellan, så att den som öppnar inte skär sönder plagget när de ska skära upp påsen. Använd inte för mycket packtejp!

• E4666

... plus att ytterpåsen kan skrapa sönder under transporten... bra då med ett extra skyddande lager av papper.

• Mynta

Använde hundbajspåsar förut men tröttnade på det eviga tejpandet. Kör med mailingbags nu, SÅ värt den där extra kronan.

• Runguska

Mailingbags även här. Så bra för att tänka på när man tejpar med tusen lager tejp är att den som ska öppna paketet lätt kan klippa i plagget som ligger inslaget av misstag!

• Johanasdasdf

Vad sätter ni för frimärken/hur många på era paket? Har ett par jeans att sälja så måste tänka på vikt osv!

• Nyfikna72

Hur många frimärken ? Ja det kan inte vi veta, det beror såklart på hur stort och tungt det du ska skicka är........

• Posten
    Johanasdasdf skrev 2013-11-08 14:54:48 följande:
    Vad sätter ni för frimärken/hur många på era paket? Har ett par jeans att sälja så måste tänka på vikt osv!

Hej,

För att veta hur många frimärken du behöver till din försändelse så måste du väga det. Därefter kollar du på tabellen som finns om du går in på länken nedan och ser hur många frimärken du behöver. Du kan även skicka med vår tjänst Skicka Lätt, i den tjänsten får du även med en spårbarhet om du så önskar, då kostar upp till 1 kg 49 kronor.

Nedan finner du länken till portoguiden inom Sverige.
    http://posten.se/sv//Kundservice/Porto%20och%20pris/Sidor/Portotabell-for-brev-inrikes.aspx

Nedan finner du länken till Skicka Lätt.
    www.posten.se/skicka

Vill du har mer hjälp och information kan du ringa oss på Posten Kundservice 0771-371015 vardagar mellan 8-18.

Vänliga hälsningar
    Lana på Posten kundservice
Svar på tråden hur gor ni nar ni skickar paket med tradera?